Instituțiile europene nu au ajuns la un compromis privind Pachetul de Mobilitate

Instituțiile europene nu au ajuns la un compromis privind Pachetul de Mobilitate

Lipsa unui compromis echilibrat privind Pachetul de Mobilitate menține incertitudinea transportatorilor rutieri români pe piața de transport rutier internațional, avertizează UNTRR.

Deși în luna iunie 2018, Pachetul de Mobilitate a intrat într-o etapă crucială a procesului decizional la nivel european, la un an de la publicarea sa și după negocieri lungi și extrem de dificile, instituțiile europene nu au reușit să ajungă la un compromis.

Parlamentul European a respins pe 14 iunie 2018 mandatul de negociere propus de Comisia TRAN cu privire la pachetul mobilitate, în timp ce Consiliul European nu a putut adopta o poziție cu privire la Pachetul de Mobilitate în cadrul ultimei reuniuni din 7 iunie 2018.

În acest context, nu pot începe negocierile între Parlamentul European și Consiliul European în vederea adoptării propunerilor Comisiei Europene de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere, cuprinse în acest pachet, spune UNTRR.

Pachetul de Mobilitate rămâne în negociere la nivelul Parlamentului European și al Consiliului European pentru cel de-al doilea semestru al anului 2018, când Austria va prelua Președinția Consiliului European.

UNTRR reamintește că Pachetul de Mobilitate 1, publicat pe 31 mai 2017, cuprinde propuneri importante ale Comisiei Europene de modificare a legislației europene în domeniul transporturilor rutiere – precum propunerea de lege specială pentru aplicarea Directivei 71/1996 la transporturile rutiere, propunerea de revizuire a Reg. 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști, propunerea de modificare a Reg.1071/2009 privind accesul la profesie și a Reg. 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.

VEZI ȘI: Eurodeputații vor vota revizuirea regulilor din transportul rutier în iulie

Uniunea spune că propunerile cuprinse în Pachetul de Mobilitate au fost realizate pe fondul protecționismului în creștere al statelor membre din Vest reunite în cadrul Alianței Rutiere.

De altfel, transportatorii români spun că, CE a preluat multe dintre măsurile propuse de Alianța Rutieră, precum aplicarea regulilor detașării – respectiv aplicarea salariilor minime din Vest la șoferii profesioniști de transport rutier internațional, restricționarea cabotajului, obligația întoarcerii acasă a șoferilor și interzicerea repausului săptămânal normal în cabina vehiculului.

În mod evident, sunt vizați transportatorii central și est-europeni, aceștia fiind și cei mai afectați de măsurile propuse, care vor conduce la o creștere semnificativă a costurilor lor de operare și la restricționarea transporturilor rutiere internaționale operate de aceștia în cadrul UE, mai spune UNTRR.

Mai mult, UNTRR spune că a mers în parcările de camioane din șapte state UE și timp de o săptămână a discutat cu peste 100 de șoferi profesioniști, care au declarat că nu sunt de acord cu propunerile din Pachet, precum interdicția de a petrece repausul săptămânal normal (45 ore) în cabină.

Uniunea solicită Guvernului României și eurodeputaților români să apere interesele industriei de transport rutier din România, implicându-se activ în cadrul dezbaterilor europene pe marginea pachetului mobilitate în vederea negocierii unui compromis echilibrat.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.