Institutul Fraunhofer lucrează la un sistem de cântărire în mers a camioanelor în Germania

Institutul Fraunhofer lucrează la un sistem de cântărire în mers a camioanelor în Germania
Institutul Fraunhofer lucrează la dezvoltarea unui sistem de cântărire în mers a camioanelor, așa cum funcționează în prezent radarul de viteză.

Atunci când vezi un blitz pe autostradă știi că ai mers prea repede. Același lucru se întâmplă și atunci când treci pe roșu în oraș. Ei bine, în curând vei păți cam același lucru dacă mergi cu camionul supraîncărcat.

Institutul Fraunhofer lucrează la un sistem de cântărire în mers a camioanelor în Germania

Cercetătorii de la Institutul Fraunhofer au demarat proiectul LiBra (sistem de cântărire în mers a camioanelor) pentru a găsi cele mai bune soluții care să detecteze greutatea totală a camioanelor atunci când acestea circulă pe drumurile publice.

Aceștia au dezvoltat deja o serie de senzori Weigh-In-Motion (WIM) și încearcă să găsească soluții ca aceștia să furnizeze în timp real informații referitoare la camioanele care trec în viteză pe autostradă. Iar dacă acestea depășesc sarcina maximă să declanșeze un sistem de avertizare și înregistrare pentru ca proba să fie valabilă în justiție sau pentru acordarea unor amenzi.

În prezent, camioanele sunt oprite în trafic și sunt cântărite cu ajutorul unor cântare speciale. Dezavantajul acestui sistem este că numărul camioanelor verificate este mult prea mic, comparativ cu cele care circulă în trafic. De asemenea pentru astfel de controale e nevoie de personal, iar costurile sunt direct proporționale.

VEZI ȘI: ASFINAG a extins parcările Parndorf și Neusiedl de pe autostrada A 4

Prin proiectul LiBra se urmărește crearea unui sistem care să detecteze automat greutatea camioanelor în trafic și să notifce forțele de intervenție pentru a le opri din trafic.

Oprirea selectivă pentru cântărire nu este la fel de eficientă, costă mult și duce chiar și la perturbarea traficului. Un sistem complet automatizat însă ajută la fluidizarea traficului, protejează drumurile și are un aport mare la siguranța rutieră.

Se lucrează la un sistem de cântărire dinamică a camioanelor în Germania

Camioanele supraîncărcate reprezintă o problemă majoră pentru trafic și tocmai de aceea este nevoie de un sistem automatizat care să le detecteze.

O greutate prea mare face camionul mult mai instabil și asta reprezintă un pericol pentru toți ceilalți de pe drum.  În plus, un număr mare de camioane supraîncărcate poate degrada mult mai rapid podurile rutiere, ceea ce, la fel, se traduce printr-o problemă de siguranță rutieră.

Cercetătorii de la Institutul Fraunhofer și-au propus ca până la finalul acestui an să vină cu câteva soluții concrete pe care apoi să le testeze în traficul real, iar din 2021 cele mai bune variante să fie implementate pe autostrăzile din Germania.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.