Întâlnire a asociaţiilor reunite ale transportatorilor din România, pe tema asimilării diurnei ca venit de natură salarială

Întâlnire a asociaţiilor reunite ale transportatorilor din România, pe tema asimilării diurnei ca venit de natură salarială

Ieri a avut loc întâlnirea reprezentanţilor asociaţiilor reunite ale transportatorilor din România, însoţiţi de partenerii pe consultanţă fiscală Ernst & Young şi cei pe parte juridică, Pelifilip. Din partea ministerului de finanţe a participat o echipă condusă de ministrul Darius Valcov. În urmă întâlnirii, cei prezenți au stabilit câțiva pași în vederea rezolvării definitive a problemei asimilării diurnei ca venit de natură salarială

Prezentarea către Ministerul Finanţelor în termen de 3 zile a unei documentaţii care să includă exemple de controale de fond finalizate în 2014 (în care au fost verificate inclusiv taxele şi impozitele salariale la nivel de societate) şi care s-au finalizat fără a fi asimilate diurnele acordate şoferilor ca venit de natură salarială şi impozitată ca atare. Aici apelăm la implicare din partea dumneavoastră pentru a ne furniza rapoarte de inspecţie fiscală la societăţile pe care le reprezentanţi, în măsura în care aveţi disponibilitatea de a le prezenta ca studii de caz. Pe baza acestora şi alături de RIF-urile celor două firme controlate în Prahova, se va sesiza de către Ministerul de Finanţe, Comisia Fiscală Centrală, singurul organism care va reglementa definitiv modul de interpretare a legislaţiei cu efect retroactiv cât şi pe viitor. Termenul avansat de minister pentru emiterea deciziei Comisiei Fiscale Centrale, este 15 februarie 2015.

Întâlnire a asociaţiilor reunite ale transportatorilor din România, pe tema asimilării diurnei ca venit de natură salarială

S-au solicitat de asemenea şi exemple ale instanţelor de judecată prin care obligă firmele să plătească diurna şoferilor. Apelăm şi de data asta la dumnevoastră dacă ne puteţi pune la dispoziţie astfel de decizii, pe baza cărora Ministerul de Finanţe, prin Comisia mai sus menţionată, să-şi poată fundamenta mai uşor decizia.

Pentru data de 26.01.2015, ora 18, se va organiza o nouă întâlnire la nivel de ministru pentru transmiterea tuturor propunerilor legislative pe parte fiscală, în vederea negocierii lor la elaborarea noului Cod Fiscal. Propunerile respective, transformate ulterior în legi, trebuie să aibă la bază crearea de avantaje competitive faţă de transportatorii din ţările vecine, de altfel concurenţii cei mai puternici ai transportatorilor români. Termenul este strâns, prin urmare necesită mobilizare rapidă cu propuneri, care vor fi filtrate şi analizate de partenerii de la Ernst & Young, ce le vor şi susţine la întâlnire.

Considerăm că evoluţia dialogului este una normală şi pozitivă în condiţiile în care finalitatea trebuie să fie crearea unui cadru legislativ care să evite orice interpretări abuzive pe viitor (în perspectiva diurnei) dar şi creşterea gradului de competitivitate a transportatorilor români, din perspectiva celorlalte prevederi pe care le vom dori implementate în noul Cod Fiscal.

Acest demers este semnat de delegaţia transportatorilor români din care fac parte: Decebal Popescu (coordonator delegaţie), Dorin Jurjut (reprezentant APTE2002)
Radu Dinescu (secretar general UNTRR), Jeroen Fabry (director general H.Essers România), Petre Horga (consultant fiscal, HorgaConsulting), Ioan Dumitrascu (avocat, Pelifilip), Gabriel Sincu (Director Executiv – Tax, Ernst & Young România), Gabriel Sârbu (Tax Manager – Ernst & Young România).

Asociațiile semnatare ale acestui demers sunt: Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri Români, Federaţia Operatorilor din Transporturi, Asociaţia Operatorilor de Transport Rutier Apulum, Uniunea Naţională a Patronatului Român, Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale, Asociația Cărăușilor Particulari din România

Follow #infotrucker