In FocusȘtiri

Interdicția sectorială a camioanelor din Austria sancționată cu „roșu” de UE

Comisia Europeană consideră ilegală interdicția sectorială privind vehiculele grele de-a lungul văii Inn, cale rutieră principală care leagă Italia cu Germania, și cere Austriei să întreprindă alte măsuri.

Interdicția sectorială, adică limitarea tranzitului vehiculelor ce transportă anumite tipuri de mărfuri, este motivată de guvernul austriac ca o necesitate de a reduce poluarea în regiunea Tirol, această inițiativă fiind anunțat în luna august anul trecut, existând intenția să fie pusă în aplicare până în iulie 2016 pe autostrada A12. Astfel, interdicția sectorială ar urma să se aplice camioanelor de transportul deșeurilor, materialelor de piatră, pământ excavat, materialul lemnos brut (bușteni) și autovehicule. Planurile austriecilor nu se opresc aici, astfel că, începând cu octombrie 2016 interdicția sectorială urmând să fie extinsă pentru minereuri feroase și neferoase din oțel (cu excepția armăturilor pentru construcții), marmură, travertin și plăci ceramice.

Anunțarea interdicției sectoriale a făcut ca Italia și Germania, principalele state afectate de această decizie, să reacționeze și să-și prezente la Bruxelles nemulțumirile vis-a-vis de acestă decizie. Astfel, la mijlocul lunii martie, Comisia Europeană a luat decizia să-i arate Austriei “cartonașul roșu”, considerând ilegală interdicția sectorială. Potrivit asociației italiene Anita, Comisia Europeană consideră că aceste măsuri sunt disproporționate în raport cu obiectivul de reducere a emisiilor poluante din zonă, menționând că guvernul austriac poate pune în aplicare măsuri alternative, care nu au ca efect reducerea liberei circulații a mărfurilor.

Interdicția sectorială a camioanelor din Austria sancționată cu "roșu" de UE

VEZI ȘI: Furtul de camioane în Italia a crescut în 2015

Una din măsurile alternative sugerate de Comisia Europeană ar fi limitarea vitezei vehiculelor ușoare la 80 km/h pe anumite sectoare de pe autostrada A12, de-a lungul zonei Brenner sau introducerea unei taxe suplimentare de drum în funcție de clasa de poluare a vehiculelor.

[pullquote align=”right” cite=”Thomas Baumgartner, președintele Anita” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Această măsură este total acceptabilă și merge în direcția corectă pentru a reduce impactul transportului rutier asupra mediului și de a creșterea ponderea reală pentru transportul feroviar, dar trebuie să se aplice în mod egal atât vehiculelor aflate în tranzit cât și cele de origine.[/pullquote]

De asemenea, Comisia propune interzicerea circulației vehiculelor mai vechi, o măsură care ar favoriza reînnoirea parcului auto de camioane. O modalitate de a face acest lucru este de a anticipa interdicția de tranzit permanentă în cazul vehiculelor cu motor Euro III până la sfârșitul anului 2016.

Aceasta este a treia încercare a Austriei de a introduce interdicția sectorială de-a lungul axei de trecere dintre Italia și Germania dar și cea mai importantă rută comercială rutieră dintre Europa Centrală și Europa de Sud. Cele două inițiative anterioare ale Austriei au fost de asemenea blocate de către Uniunea Europeană, prin deciziile Comisiei Europene și confirmate de Curtea Europeană de Justiție.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button