Interpretarea BAG: Pauza de 4 zile la cabotaj trebuie făcută în țara de reședință
Biroul Federal pentru Transportul de Marfă din Germania (BAG) a emis un pliant cu noile reguli de cabotaj din UE, care cuprinde interpretarea că pauza de 4 zile trebuie făcută în țara de reședință.
Începând de săptămâna viitoare, în UE se vor aplica noi reguli privind cabotajul. Principala noutate este impunerea unei perioade de ”răcire” de 4 zile după efectuarea operațiunilor de cabotaj permise într-un anumit stat (1 în 3 zile sau 3 în 7 zile).
Recent, BAG, autoritatea care controlează respectarea regulilor de cabotaj în Germania, a emis un pliant în care explică noile reguli. În pliant apare o informație controversată, conform căreia pauza de 4 zile ar trebui efectuată în țara de reședință a camionului.
Această nuanță nu apare în regulamentul UE, care nu precizează nimic în ce privește locul efectuării pauzei: ”Operatorii de transport rutier de mărfuri nu pot să efectueze operațiuni de cabotaj cu același vehicul sau, în cazul unei combinații cuplate de vehicule, cu autovehiculul aceluiași vehicul, în același stat membru pentru o perioadă de patru zile ulterioară încheierii operațiunii sale de cabotaj din statul membru respectiv”. De asemenea, interpretarea se bate cap în cap cu noua regulă ce prevede întoarcerea camioanelor în țara de reședință la cel mult 8 săptămâni.
VEZI ȘI: Ghid practic privind detașarea șoferilor sub Directiva (EU) 2020/1057
Cum înțeleg germanii pauza de 4 zile? Regula este explicată cu următoarele cuvinte (traducere):
De la 21 Februarie se va aplica o ”perioadă de răcire” după cabotaj
După efectuarea numărului maxim de operațiuni de cabotaj permise într-un Stat Membru sau după ce cele 7 sau 3 zile au trecut, nu mai sunt permise operațiuni de cabotaj în acel Stat Membru cu același autovehicul.
Pentru a putea face din nou operațiuni de cabotaj în acel Stat Membru, o ”perioadă de răcire” de 4 zile trebuie respectată în țara de reședință.