EditorialȘtiri

Viitorul înseamnă mai mult decât un van cu patru roți

Investițiile în noi tehnologii, noi locații la Berlin și Silicon Valley, noi forme de cooperare cu partenerii de business și clienții, cam asta și-a propus Mercedes-Benz Van în următoarea perioadă.

Prin intermediul adVANce, Mercedes-Benz evoluează de la un producător de vehicule comerciale la un furnizor de sisteme complete de soluții.

Și, cine ne putea explica mai bine de ce este necesară transformarea și ce anume poate învăța un start-up de la o companie precum Daimler, dacă nu chiar Volker Mornhinweg, șeful Mercedes-Benz Van.

Viitorul înseamnă mai mult decât un van cu patru roți

De ce ați inițiat transformarea direcției de business a diviziei acum?
Am vândut 321.000 de autovehicule anul trecut, am avut profituri de 11.5 miliarde de euro și am crescut rezultatele operaționale cu 29%, ajungând la 880 milioane de euro. Adesea, astfel de rezultate limitează companiile care vor să inoveze. Le este frică să piardă actualii clienți prin schimbare și transformare. Așadar stagnează și în consecință, riscă să piardă mari oportunități din punct de vedere al tehnologiilor și al atragerii de noi clienți. Cu toate acestea, din punctul meu de vedere, când o companie are succes, este momentul perfect pentru a începe o transformare. Noi avem resursele necesare precum și potențialul de a inova. Cunoaștem, de asemenea, foarte bine universul clienților noștri și nevoile lor. Vrem să folosim această transformare în avantajul afacerii noastre.

Cum arată exact această transformare? Ce anume o determină?
Megatrend-uri precum urbanizarea și digitalizarea ne schimbă stilul de viață și pe cel de lucru. În fiecare saptamână, sute de mii de persoane se mută din mediul rural în cel urban. Statistic vorbind, un oraș de suprafața Milano-ului apare undeva, în lume, în fiecare săptămână. În 2030, mai mult de două treimi din populația globală va locui la oraș. Numărul megacity-urilor va crește și vor apărea din ce în ce mai multe megaregiuni urbane precum zona metropolitană a Londrei. Orașe și regiuni ca cele menționate au nevoie de o planificare extrem de complexă a spațiului, care să beneficieze de sisteme complexe de transport al bunurilor și al pasagerilor. În plus, ele reprezintă un nucleu și un incubator al inovațiilor. Din cauza creșterii traficului și reducerii distanțelor, transportul electric va predomina în orașe și va reprezenta baza transportului urban pe termen mediu.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz Vans lansează inițiativa strategică adVANce

Digitalizarea influențează obiceiurile și comportamentul oamenilor la fel de mult. În 2015, erau 13.4 miliarde de obiecte în întreaga lume conectate la internet. Experții estimează că numărul acestora va ajunge la 38.5 miliarde in 2020. Dezvoltările și consecințele asociate acestui lucru sunt bine cunoscute. O parte dintre acestea afectează afacerea noastră în mod direct sau indirect, de exemplu dezvoltarea comerțului online cu opțiuni de livrare în aceeași zi sau intervale de livrare bine definite, precum și segmente de noi produse. Mai mult, apar noi modele de business digitale, conectate la internet.

Care va fi noua organizare Mercedes-Benz luând în considerare aceste trend-uri și dezvoltări?
Vrem să evoluăm dintr-un producător obișnuit de van-uri într-un furnizor de sisteme de soluții integrate. Ca o consecință a urbanizării și a digitalizării, în viitor, transportul trebuie să beneficieze de o organizare sustenabilă și de un design mai inteligent, eficient și flexibil. Noi tehnlogii ca sistemele automate de livrare și internetul ne oferă posibilitatea de a rezolva această provocare. În viitor, clienții vor avea nevoie de mai mult decât un autovehicul cu patru roți.

În viitor, clienții vor avea nevoie de mai mult decât un van cu patru roți.

În acest context, dorim să extindem modelul nostru de business. Stategia de business a diviziei noastre continuă să fie „Mercedes-Benz Vans goes global”, dar „global” nu mai descrie doar activitățile noastre de pe piețele internaționale. Schimbăm întreaga noastră perspectivă de a deveni mai globali și integrați. Nu ne mai concentrăm exclusiv pe autovehicule, dar analizăm dacă putem să rezolvăm problemele clienților noștri cu noi tehnologii integrate solid și ce funcții adiționale mai putem adăuga la acestea. Van-urile noastre se vor transforma într-o platformă a transportului de mâine, corelând inteligent aceste tehnologii și facându-le să devină o parte integrată a internetului.

Dezvoltăm noi funcții de conectivitate pentru autovehiculele noastre pentru a le face mai sigure, mai eficiente și mai sustenabile. Aceste funcții ne vor permite să răspundem mai rapid la comenzile clienților. Vom dota mașinile cu diverse aplicații și soluții hardware ingenioase. Lucrăm la noi modele de mobilitate pentru a efectua un transport al pasagerilor și al bunurilor inteligent.

Și modul nostru de lucru va deveni mai „global”. Acest lucru se va reflecta asupra proceselor de muncă, serviciilor și echipelor de lucru de la noile locații din Stuttgart, Berlin și Silicon Valley. Acolo dorim să combinăm formulele de succes din cultura start-up cu punctele forte clasice Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz este cel mai vechi brand de autovehicule din lume. Cum se potrivește acest aspect cu cultura start up-urilor?
Punctele forte, eficiența și performanța caracteristice unui brand global se îmbină foarte bine cu capacitățile unui start-up. Agilitatea, ritmul și determinarea cu care multe start-up-uri dezvoltă și implementează idei sunt impresionante. Această cultură este caracterizată de agilitatea, flexibilitatea și credința că regresele fac parte dintr-un proces creativ de succes. Intenționăm să facem loc pentru toate aceste metode de lucru în organizația noastră. Planuim să facem exact acest lucru cu strategia adVANce.

Cum ar arăta acest lucru?
Aș dori să ilustrez asta folosind un exemplu. Van-urile noastre sunt instrumente de calitate pentru clienții noștri. Pentru a ne asigura că van-urile asigură eficiență și siguranță, avem nevoie de procese stabile și structurate, de la dezvoltare și achiziție, până la producție, marketing și vanzări.

Cu toate acestea, există cereri și nevoi ale clienților pentru care alte aspecte sunt esențiale, de exemplu când lucrăm la niște soluții adaptate special la o anumită situație pentru transportul final al livrărilor.

Pentru astfel de proiecte, obiectivul principal nu este de a prezenta instantaneu soluții care au funcționat în trecut, ci de a înțelege nevoile, provocările și problemele clientului.

Ce altceva va schimba modul în care operează van-urile Mercedes-Benz?
În noile locații vor lucra oameni din diverse arii de specialitate: IT, științe sociale, design sau logistică, cu câțiva colegi de la Daimler. Vârsta medie a echipei este de 35 de ani. Această abordare în ceea ce privește echipa, ne ajută să ne gândim la noi aspecte atunci când formăm o echipă.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button