In Focus

Întoarcerea camioanelor în țara de origine elimină dumpingul social

Rezultatele studiului efectuat de Comisia Europeană confirmă necesitatea întoarcerii camioanelor în țara de origine pentru a elimina dumpingul social.

Studiul Comisiei Europene privind impactul asupra mediului a obligației întoarcerii camioanelor în țara de origine la fiecare 8 săptămâni, confirmă necesitatea acestei măsuri pentru a elimina dumpingul social, spun cele mai importante asociații de transport rutier din Europa.

Întoarcerea camioanelor în țara de origine elimină dumpingul social

Biroul comun de la Bruxelles al BGL (Germania), FNTR (Franța) și NLA (Țările Nordice) salută noul studiu al Comsiei Europene și spun că revenirea camioanelor în țara de origine rămâne un element important al Pachetului de Mobilitate, cea mai importantă reformă din domeniul transportului rutier de mărfuri din Uniunea Europeană.

Comisia Europeană a publicat un studiu referitor la obligativitatea companiilor de transport de a-și readuce camioanele în țara de origine la fiecare 8 săptămâni. Conform studiului, majoritata companiilor din Europa de Est fac asta doar o dată sau de două ori pe an, iar procentajul vehiculelor din flota care efectuează doar curse în afara țării de origine este între 62 și 80%.

Astfel, chiar dacă majoritatea flotei lucrează fără o conexiune comercială cu țara de origine, aceste companii beneficiază de anumite avantaje concurențiale pe piața din vestul europei.

Prof. Dr. Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al consiliului BGL, asociație din Germania cu 7.000 de membri, spune că un camion poate parcurge în perioada de opt săptămâni peste 20.000 de kilometri și poate ajunge oriunde în Uniunea Europeană fără probleme. Acesta a mai spus și că dacă o companie efectuează curse doar în Europa de Vest ar trebui să-și deschidă o companie în regiunea respectivă.

VEZI ȘI: În 2021, BAG și BGL anunță și mai multe controale împotriva practicilor ilegale din transportul rutier

Florence Berthelot, delegatul general al FNTR, asociație din Franța cu 5000 de membri, spune că revenirea camioanelor în țara de origine este corelată cu perioadele de odihnă și condus și că este un punct important al Pachetului de Mobilitate, iar acest studiu confimă importanța aplicării acestei prevederi.

Erik Østergaard, reprezentantul NLA, asociație cu 17.000 de membri care reprezintă asociațiile de transport din Suedia, Norvegia și Danemarca, a spus și el că studiul confimă problema actuală cu firmele de tip “letterbox” și că există o problemă reală a șoferilor care duc o viață nomadă și care nu ajung acasă la familiile lor cu lunile.

Din aceeași categorie...

Back to top button