Într-o capitală fără transport public modern, cineva vrea să interzică maşinile mai vechi

Într-o capitală fără transport public modern, cineva vrea să interzică maşinile mai vechi

Într-o capitală fără transport public modern, consilierul Municipiului Bucureşti, Iliescu Lucian Cătălin de la PMP, vrea să interzică maşinile mai vechi.

Gălăgia despre maşinile mai vechi de câţiva ani, revine. Să ne îngrijorăm? Cu siguranţă, da. Dar pentru că renunţăm la maşini sau pentru că renunţăm să mai ieşim din casă?

Prin aprilie, anul acesta, consilierul Municipiului Bucureşti, Iliescu Lucian Cătălin de la PMP propunea ca, începând din 2019, autovehiculele care nu îndeplinesc normele de poluare Euro 3 să dispară din Capitală.

Atunci, iniţiativa a eşuat.

Acum, sunt din nou discuţii despre cum în centrul Capitalei nu vor mai circula maşinile mai vechicu norme Euro 1 şi 2, iar din 2025 şoferii acestor maşini vor trebui să meargă pe câmp (a se citi Centura Capitalei), iar cei cu Euro 3 şi 4, la rândul lor, nu vor mai putea intra prin centrul oraşului.

Că veni vorba, Şoseaua de Centura a Bucureştiului în lungime de 70 km, a fost construită în doar zece ani, între 1884 şi 1894, cu tot cu o cale ferată şi vreo 30 de fortificaţii militare (o comoară turistică, neinteresantă pentru PMB).

De 30 de ani, primarii Bucureștiului, cu toţi consilierii lor, de toate culorile, n-au reuşit să lărgească această şosea veche de peste 120 de ani.

Se lucrează la ea, şi suntem liberi să sperăm că va fi gata… cândva.

Domnul iniţiator nu a numărat câte mii de şoferi tranzitează zilnic Bucureştiul, din cauză că le lipseşte alternativa, nu pentru că ar vrea să vadă frumuseţe de fântâni arteziene!

VEZI ȘI: Aproape 360.000 de tranzacții pe zi efectuează românii într-o stație Petrom

După părerea mea, la orele de vârf, în Bucureşti, circulă cel puţin un milion de autoturisme, din care jumătate nu intră în clasele domnului consilier, iar în ele se află cel puţin un om.

Asta înseamnă 500.000 de oameni care trebuie să se deplaseze.

Un autobuz sau troleibuz din Bucureşti are o capacitate maximă-maximă de 100 de călători.

Mie îmi rezultă mai mult de 400+400 autobuze ce urmează a fi înlocuite de PMB!

Şi nici nu aud nimic despre vreo intenţie în acest sens.

Domnul iniţiator a studiat, conform propriei pagini de Facebook, două facultăţi ale Politehnicii din Bucureşti, plus ASE, plus alte două instituţii de informaţii şi îşi pregăteşte doctoratul la Academia Militară. O somitate!

Pe plan profesional, Iliescu Lucian Cătălin are o experienţă “notabilă” în management, fiind director al Sălii Palatului pe timpul comuniștilor, timp de doi ani.

Dar despre fortificaţiile militare nu-i pasă, de socotit autobuzele necesare nu prea ştie, de calculat poluarea celor care trec involuntar prin Capitală nu a auzit, în schimb, propune inclusiv nivelul amenzilor ce ni se vor cuveni.

Şi, nu în ultimul rând domnul consilier municipal stabileşte şi ce autovehicule vor fi exceptate de la această regulă.

Alături de vehiculele cu girofar, carele TV (!), cele care îndeplinesc sarcini publice (plătite din bani tuturor) şi alte câteva, la excepţii se încadrează şi autovehiculele care efectuează transport în comun. Incredibil!

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.