Intretinerea preventiva micsoreaza riscul imobilizarii camionului

Intretinerea preventiva micsoreaza riscul imobilizarii camionului

Plecand de la ideea ca este mai ieftin sa intretii decat sa repari, Volvo Trucks a realizat recent un studiu in care demonstreaza ca intretinerea preventiva poate diminua riscul opririlor neplanificate datorate defectiunilor camioanelor cu pana la 80%. Pe termen lung, obiectivul este ca opririle neplanificate sa fie eliminate complet. Una dintre solutiile pentru indeplinirea acestui obiectiv este conectarea online a camioanelor, o realizare ce deschide o noua perspectiva privind intretinerea preventiva. Ideea nu este noua, Scania, cealalta marca suedeza deruleaza un astfel de program de ceva vreme.

Stationarea neplanificata este una dintre situatiile cele mai problematice care pot afecta o companie de transport. In afara de inconvenientele soferului, creeaza costuri suplimentare pentru reparatii, pierderi de venituri din transport si, in cel mai rau caz, o deteriorare a reputatiei clientului.

Intretinerea preventiva micsoreaza riscul imobilizarii camionului

Avand in vedere ca industria de transport functioneaza deja cu marje foarte mici, orice stationare neplanificata afecteaza enorm companiile de transport. Prin urmare, trebuie sa fim mai buni in a intelege de ce au loc opririle neplanificate si de a-i ajuta atat pe clienti cat si pe soferi sa-si mareasca productivitatea si, astfel, profitabilitatea, spune Hayder Wokil, Director pentru Calitate si Disponibilitate la Volvo Trucks.

Pentru a creste baza de cunoastere cu privire la modul in care putem sprijini firmele de transport sa-si sporeasca productivitatea, Volvo Trucks a realizat un studiu cuprinzator pe baza datelor reale, obtinute in 5 ani, de la utilizatorii a 3.500 de camioane Volvo. Cu aceasta unica baza statistica, compania a efectuat apoi simulari avansate si a generat o varietate de situatii posibile de interventii de service pentru a analiza modul in care, de ce si cand camioanele raman imobilizate neplanificat. Scopul a fost de a afla cum pot fi evitate aceste opriri neplanificate.

Studiul a demonstrat in mod clar ca avand posibilitatea de a monitoriza utilizarea camionului si starea actuala a diferitelor componente cheie ale acestuia, este posibil ca planificarea intretinerii sa fie facuta mult mai bine. Noi consideram ca putem reduce numarul de imobilizari neprevazute cu 80 la suta in cazul in care defectiunea poate fi anticipata si prevenita prin intretinerea din timp a vehiculului, explica Hayder Wokil.

Camioanele conectate reprezinta drumul cel mai sigur catre zero opriri neplanificate
O conditie prealabila importanta pentru reducerea numarului de opriri neplanificate este capacitatea de a anticipa nevoia de intretinere si de a adapta intretinerea pentru fiecare camion in parte. Acest lucru este posibil, deoarece camioanele din ziua de astazi pot fi conectate online la centrul service Volvo.

De exemplu, un tehnician din service poate monitoriza de la distanta modul in care vehiculul este utilizat in timp real, poate planifica intretinerea inainte ca sa apara o defectiune sau poate comanda piese de schimb in avans. Mai mult, o planificare la service poate fi, de asemenea, amanata in cazul in care tehnicianul observa ca diverse componente ale camionului sunt mai putin supuse la uzura decat era asteptat, economisind astfel timp atat pentru compania de transport cat si pentru sofer, spune Hayder Wokil.

Desi Volvo Trucks a facut progrese considerabile in acest domeniu, Hayder Wokil considera ca dezvoltarea serviciului de preventie este inca in faza incipienta.

Vedem un potential considerabil in acest domeniu. Vehiculele conectate sunt calea catre zero opriri neprevazute in viitor, spune Hayder Wokil.

Opririle neplanificate
– Camionul nu poate efectua o livrare planificata din cauza unei defectiuni. Aceasta este opusul camionului disponibil pentru o misiune de transport (de obicei exprimat ca „Disponibil”/”Uptime”).
– Un studiu Volvo Trucks arata ca media costurilor cu un camion imobilizat este de aproximativ 1000 de euro pentru o companie de transport din Europa (acesta include costuri directe, cum ar fi cheltuieli de tractare si reparatii, taxe administrative, amenzi implicate, si pierderi ale veniturilor din transport, dar nu si costurile care ar acoperi marfurile distruse sau pierdute, sau afectarea reputatiei transportatorului).

Despre realizarea studiului
– Studiul (evaluari si simulari) fost efectuat de catre departamentul Advanced Technology & Research (ATR) ” din cadrul Volvo Group, care studiaza solutii de crestere a disponibilitatii prin prevenirea defectiunilor.
– Studiul se bazeaza pe date reale de utilizare colectate pe o perioada de 5 ani de la 3500 camioane Volvo. Fiecare vehicul a parcurs mai mult de 120.000 de km pe an.
– Pe baza datelor de utilizator au fost efectuate simulari pentru a afla cum opririle neplanificate pot fi evitate.
– Exemple de informatii obtinute: modul in care a fost folosit vehiculul, modul in care a fost franat sau ce tipuri de avarii au aparut.

Camioane conectate
– Acest lucru inseamna ca este posibil sa se comunice de la distanta cu camionul.
– Genereaza oportunitati din mai multe perspective: pentru proprietarii companiilor de transport, soferi, atelierele service, prin cresterea productivitatii in sectorul transporturilor, imbunatatind fluxul de trafic si reducand impactul asupra mediului inconjurator.
– Mai multe servicii din gama Volvo Trucks Services, de exemplu, gestionarea transportului, gestionarea consumului de combustibil si serviciile legate de cresterea disponibilitatii, sunt posibile datorita acestei conectivitati online.
– Volvo FH16, Volvo FH, Volvo FM, FMX, gama Volvo VN, VHD si VM pot beneficia de servicii de conectivitate Volvo Trucks.

Follow #infotrucker