EconomicȘtiri

Investigația BBC: Șoferi de camion IKEA plătiți cu 3.51 euro pe oră

După campania #therealIKEA lansată în luna februarie de ITF cu privire la condițiile de muncă ale șoferilor de camion care transportă mobilierul pentru IKEA, BBC a efectuat o anchetă jurnalistică.

La mijlocul lunii martie 2017, BBC a difuzat o anchetă jurnalistică privind condițiile de muncă și salariile șoferilor de camion care lucrează pentru unele companii din Europa care prestează servicii de transport pentru gigantul suedez de mobilier.

Investigația BBC: Șoferi de camion IKEA plătiți cu 3.51 euro pe oră

Declarațiile obținute de reporterii televiziunii britanice arată că unii conducători auto care călătoresc și locuiesc în cabină timp de până la patru luni consecutive, primesc un salariu mai mic de 3 lire pe oră, adică 3.51 euro pe oră, ceea ce-i face “prizonieri” ai cabinei.

În cadrul anchetei, un șofer de camion român angajat al filialei slovace a companii de transport norvegiene Bring, pretinde că primește un salariu lunar (atenție, salariu lunar!) de 477 de euro.

[perfectpullquote align=”right” cite=”” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Care este durata maxima in care se poate accorda diurna? Maxim 60 de zile conform Art. 44 din Codul Muncii. De aici și motivul pentru care șoferii de camion sunt aduși în țara de origine.[/perfectpullquote]

În plus, pentru fiecare cursă pe care o face în Europa, acesta primește o diurnă de aproximativ 45 de euro, din care, ar trebui să-și plătească toate cheltuielile personale, cazare și masă, dacă este necesar. În teorie, așa ar trebui să se întâmple, în realitate lucrurile stau cu totul diferit, chiar dacă unele uniuni patronale din România susțin altceva.

De altfel, salariul pe care șoferul de camion român pretinde că-l primește este apropiat de media din România, unde VENITURILE totale ale unui șofer de camion sunt formate salariul de baza (de cele mai multeori cel minim pe economie) și diurnă sau indemnizație de delegare așa cum este ea cunoscută în lege.

VEZI ȘI: Consiliul Federal al Germaniei confirmă interzicerea repausului săptămânal normal în cabină

Mai mult, un șofer de camion din Republica Moldova pretinde să primește un salariu de bază de 150 de euro.

Unele imagini din ancheta BBC au surprins șoferii de camion cum întind pe sârmă haine la uscat sau curăță cartofi, și asta, chiar în curtea platformei logistice IKEA din Dortmund, cea mai mare din lume. De asemenea, jurnalistul care a efectuat învestigația explică faptul că, în curtea IKEA nu există toalete și nici apă curentă.

De asemenea, în cadrul anchetei a fost intervievat și purtător de cuvânt al Asociației Transportatorilor Rutieri din Marea Britanie, care a denunțat prezența a numeroase companii de transport străine din Regat care nu respectă regulile privind perioadele de conducere, concurând neloial companiile de transport locale.

Însă, poate cel mai interesant este faptul că un oficial al gigantului suedez intervievat de BBC a declarat că a fost „întristat de dovezi“ și că IKEA a început investigarea furnizorilor săi de transport cu privire la condițiile de lucru ale șoferilor de camioane.

Păi, dacă IKEA recunoaște situația de fapt prezentată de BBC, unde s-a deturnat adevărul?

Pe această cale îi rugăm pe toți cei care citesc aceasta informație să lase un comentariu în care să ne comunice SALARIUL DE BAZĂ pe care-l primesc de la angajatorii din România. Atenție, salariul de încadrare, nu veniturile totale!

 

Din aceeași categorie...

Back to top button