Ipoteză. Transportul cu supratonaj vinovat de tragedia de la Genova

Ipoteză. Transportul cu supratonaj vinovat de tragedia de la Genova

Sub protecția anonimat, un inginer italian a lansat ipoteza cum că prăbușirea podului Morandi de la Genova a fost provocată de transportul cu supratonaj.

La două zile după tragedia de la Genova, în presa din Italia a apărut o informație potrivit căreia de prăbușirea podului Morandi, care lega portul din Geneva de diferite industrii din zonă, se face vinovat transportul cu supratonaj.

Într-un articol publicat la 16 august 2016 de publicația Tiscali News, un inginer italian a cărui identitate anonimă, fost angajat al companiei care administrează autostrăzile în Italia, a lansat ipoteza potrivit căreia prăbușirea podului Morandi ar fi fost declanșată de un camion supraîncărcat.

Inginerul spune că prăbușirea podului a fost cu siguranță cauzată de ruperea cablurilor de susținere și deteriorarea grinzilor din beton prefabricat, coroborată cu verificări tehnice superficiale.

Însă, prăbușirea segmentului central al viaductului adică, zona cu cea mai slabă rezistență – ar fi putut fi declanșată de un camion supraîncărcat.

Desigur, acest lucru va fi stabilit de anchetatori și autoritățile competente, care analizează imaginile video captate înainte de producerea dezastrului.

VEZI ȘI: 12 spații de parcare Euro Rastpark certificate ca partener TAPA PSR

În ceea ce privește trecerea vehiculelor comerciale pe pod, inginerul a declarat pentru Tiscali News că „în cei 10 ani în care a lucrat acolo, podul era traversat constant de vehicule comerciale cu sarcini mult mai mari decât cele prevăzute de lege”.

Inginerul italian susține că pe acel pod, “camioanele treceau cu cel puțin 70 de tone constant”, greutatea maximă autorizată pentru camioane prevăzută de Codul Rutier din Italia fiind în majoritatea cazurilor de 44 tone, cu mici excepții.

Spre exemplu, în unele cazuri, cum ar fi transportul de bobine, Codul Rutier italian autorizează circulația camioanelor cu o greutate maximă autorizată de până la 80 de tone, fără autorizații speciale.

Potrivit aceleiași surse, de aproape 30 de ani, calculul de rezistență al podurilor rutiere din Italia se face având în vedere o masă maximă autorizată de 60 tone.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.