Irlanda a devenit un model pentru UE în ceea ce privește siguranța rutieră

Irlanda a devenit un model pentru Uniunea Europeană în ceea ce privește siguranța rutieră

Irlanda este câștigătoare din acest an a premiului acordat de Consiliul European privind siguranța transportului rutier bazat pe un indice de performanță.

Anual, acest premiu este acordat unei țări europene care a demonstrat progres în domeniul siguranței rutiere, îmbinat cu o abordare strategică a acestei probleme la nivelul guvernului.

Anul trecut, Irlanda a fost al doilea cel mai sigur stat membru al Uniunii Europene în ceea ce privește mortalitatea rutieră (decese cauzate de accidentele rutiere la un milion de locuitori).

Irlanda a urcat cinci locuri în clasamentul țărilor europene din 2010 și până la finalul anului trecut. Astfel, irlandezii au reușit să reducă cu peste 30% decesele anuale cauzate de accidentele rutiere (2010 vs 2019).

Pentru aceeași perioadă de timp, state sigure precum Suedia și Olanda au înregistrat creșteri.

Performanța Iralndei a fost obținută ca urmare a înființării unei agenții guvernamentale specifice pentru siguranța rutieră. Aceasta din urmă a avut un plan strategic pe termn lung pentru reducerea accidentelor rutiere mortale.

Au fost depuse eforturi considerabile pentru combaterea depășirilor periculoase, dar și pentru cobaterea infracțiunilor de conducere sub influența alcoolului.

VEZI ȘI: Centura de siguranță în trei puncte a împlinit 60 de ani

Progresele înregistrate în Irlanda sunt în contrast cu stagnarea relativă în UE. Numărul persoanelor decedate pe drumurile din UE a scăzut cu doar 1% anul trecut și cu doar 4% în ultimii cinci ani, potrivit celui mai recent raport anual al ETSC (European Transport Safety Council) pentru siguranța rutieră.

În aceste condiții, obiectivul UE de reducere a numărului de decese rutiere la jumătate din 2010 și până în 2020 nu poate fi ajuns. Pentru respectarea lui ar fi necesară o reducere cu 21% de anul acesta pentru 2020, iar o asemenea îmbunătățire nu a fost posibilă până acum.

Una dintre cele mai îndrăznețe inițiative recente ale UE vizează actualizarea sistemelor minime de siguranță ale vehiculelor, dar nici această tactică nu va avea efectul așteptat într-un timp extrem de scurt.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.