Știri

IRU: 40.000 de camioane vor fi blocate din cauza tahografelor

IRU estimează că în acest an până la 40.000 de camioane noi vor fi blocate din cauza indisponibilității tahografelor inteligente de a doua generație.

Azi este 21 august 2023, ziua din care toate camioanele noi pot fi înmatriculate doar dacă sunt echipate cu tahograf inteligent de a doua generație (smart tacho 2 – SMT2). Cu această ocazie, organizația internațională a transportatorilor rutieri IRU a făcut un nou apel la amânarea noilor schimbări de regulament.

Banner Infotrucker 35 tone 600 x 150

Potrivit reprezentanților IRU, disponibilitatea noilor tahografe este încă foarte dificilă. Atât pentru producătorii de camioane, care au nevoie de tahografe pentru camioanele noi, cât și pentru companiile de transport care vor să înlocuiască tahografe mai vechi, achiziționare noilor dispozitive poate fi problematică.

IRU estimează că între 20.000 și 40.000 de camioane vor fi blocate în acest an din cauza indisponibilității tahografelor noi. Toate aceste vehicule nu vor ieși în curse după cum era plănuit, provocând probleme de aprovizionare. IRU a raportat situația la Comisia Europeană, cerând ca dreptul de a înlocui vehicle tahografe să fie extins cu patru luni, până la finalul acestui an.

VEZI ȘI: Asociația poloneză TLP cere amânarea prevederilor legate de tahograful inteligent 2

Calendarul introducerii tahografelor inteligente de a doua generație:

  • de la 21 august 2023: SMT2 este echipare obligatorie pentru toate camioanele noi de peste 3,5 tone înmatriculate în UE, Marea Britanie, Elveția și Norvegia. În plus, noile tahografe sunt necesare pentru camioanele implicate în transportul internațional bilateral care vor să facă operațiuni suplimentare fără nevoia de a detașa șoferii.
  • de la 31 decembrie 2024: a doua generație de tahograf inteligent va deveni echipament obligatoriu pentru toate camioanele de peste 3,5 tone echipate anterior cu tahograf analog sau tahograf digital neinteligent (vehicule înmatriculate înainte de 15 iunie 2019). Toate vehiculele care vor să intre în UE, Marea Britanie, Elveția și Norvegia vor trebui să respecte aceste reguli, indiferent de țara de înmatriculare.
  • de la 21 august 2025: SMT2 va deveni obligatoriu pentru toate camioanele de peste 3,5 tone echipate anterior cu tahograf inteligent de prima generație (înmatriculate între 15 iunie 2019 și 21 august 2023). Toate camioanele care vor să intre în UE, Marea Britanie, Elveția și Norvegia vor trebui să respecte aceste reguli, indiferent de țara de înmatriculare.
  • de la 1 iulie 2026: SMT2 va deveni obligatoriu și pentru vehiculele de marfă între 2,5 și 3,5 tone, noi sau rulate, care vor să facă transport internațional în UE, Marea Britanie, Elveția și Norvegia.

Din aceeași categorie...

Back to top button