IRU: Adoptarea hidrogenului în transportul rutier este de durată

IRU: Adoptarea hidrogenului în transportul rutier este de durată
IRU este de părere că adoptarea hidrogenului drept combustibil alternativ de către companiile de transport rutier este un proces de durată.

În cadrul unui seminar online organizat de Asociația Producătorilor de Automobile Europene (ACEA) și Hydrogen Europe, IRU a prezentat actualul peisaj al companiilor de transport rutier în drumul pe termen lung către adoptarea hidrogenului drept combustibil alternativ.

IRU: Adoptarea hidrogenului în transportul rutier este de durată

Fiind vocea a peste 3,5 milioane de operatori de transport, inclusiv companiile de transport de mărfuri și pasageri, IRU consideră hidrogenul ca fiind una dintre cele mai bune soluții pe termen lung pentru a îndeplini obiectivele de emisii 2050.

O întrebare cheie o reprezintă și ce tip de combustibil de tranziție pe termen mediu va fi implementat, astfel încât și acesta să contribuie la reducerea emisiilor în următorul deceniu. Operatorii de transport au nevoie de claritate în ceea ce privește viitorul investițiilor, mai ales acum în condițiile dure cauzate de pandemia de coronavirus.

Se estimează că în 2020, pierderile de venituri la nivel global pentru firmele de transport de mărfuri vor ajunge la 580 miliarde de euro din cauza COVID-19. În Uniunea Europeană, operatorii de transport rutier achiziționau până la 1.000 de camioane pe zi (înainte de pandemie).

VEZI ȘI: Mahle și Ballard vor dezvolta propulsii cu hidrogen pentru vehicule comerciale

Opinia unui operator este foarte simplă: produsul trebuie să fie disponibil, flexibil și competitiv în ceea ce privește prețul. Încă nu există o ofertă de piață care să poată îndeplini aceste cerințe. Și cel mai important, operatorii nu pot planifica și finanța investiții pe baza promisiunilor și speranțelor.

Vehiculele electrice cu baterii sunt în mod clar o soluție bună pentru distanțe scurte și medii urbane și, eventual, pentru distanțe medii (peste 500 km) în viitor, dar chiar și asta rămâne discutabil datorită capacității sale foarte mici de stocare a energiei. CNG-ul este o soluție pentru gama medie, iar LNG-ul pentru transportul lung (peste 1.000 km).

Hidrogenul are un conținut energetic chiar mai mare decât gazul natural sau motorina, dar o densitate redusă a energiei, ceea ce face ca hidrogenul gazos să fie un bun combustibil cu rază medie de acțiune. Distanțe mai lungi pot fi realizate prin lichefiere, ceea ce reprezintă o provocare suplimentară, dar posibilă.

Acesta este motivul pentru care IRU a semnat anul trecut o declarație cu ACEA și Hydrogen Europe pentru a promova hidrogenul drept combustibil alternativ.

Din perspectiva operatorului, are mai mult sens să ne concentrăm pe hidrogen pentru sarcini mai mari și pe distanțe mai mari decât să punem speranțe în tehnologia bateriilor. Cazurile practice de utilizare din viața reală vor determina soluția. Acum, operatorii cumpără camioane GNL / GNC, deoarece acestea sunt disponibile, la prețuri competitive, livrează în acest scop și realimentarea este rapidă. Hidrogenul poate realiza și acest lucru, dar va dura ceva timp.

Follow #infotrucker