IRU cere politici unitare pentru transportul rutier la nivel global

IRU cere politici unitare pentru transportul rutier la nivel global
Uniunea Internațională a Transporturilor Rutieri (IRU) cere îmbunătățirea condițiilor de sănătate și muncă pentru șoferii de camioane, respectiv menținerea granițelor deschise pe perioada crizei epidemice.

Reprezentanții IRU fac apel la politicieni să-și coodoneze deciziile la nivel global privind măsurile luate împotriva răspândirii COVID-19, astfel încât să nu afecteze transportul rutier.

IRU cere politici unitare pentru transportul rutier la nivel global

Aceștia atrag atenția că există o coordonare foarte proastă între țări și în același timp există diferențe majore între măsurile luate de fiecare țară în parte, unele dintre ele ducând la anularea măsurilor bune luate în altele.

Umberto de Pretto, secretar general IRU, spune că doar cu măsuri comune se poate opri această pandemie. De asemenea, acesta atrage încă o dată atenția asupra importanței pe care o are în această perioadă transportul rutier de mărfuri și cere ca fiecare țară să asigure un pachet de legi care să le permită șoferilor de camioane să-și desfășoare activitatea în bune condiții.

Printre acestea se numără, testarea rapidă gratuită a șoferilor ori de câte ori este nevoie, renunțarea la carantina obligatorie pentru aceștia și asigurarea unor condiții de igienă pe autostrăzile din toată Europa.

În plus, IRU cere fluentizarea controalelor în zonele de graniță și găsirea unor soluții eficiente pentru ca șoferii să nu mai stea ore întregi pentru a face diverse controale și pentru a tranzita mai ușor dintr-o zonă într-alta. De asemenea, toate aceste decizii trebuie luate unitar la nivelul tuturor țărilor membre UE, dar și din afara blocului comunitar.

VEZI ȘI: Waberer’s trage pe dreapta 40% din camioane, iar pe restul le retrage în Ungaria

IRU atrage atenția și că în proporție de 90% transportul rutier este efectuat de companii mici și mijlocii care vor avea nevoie de susținere financiară și de unele măsuri economice care să le ajute să traverseze această criză. Un exemplu în acest sens este China, care a renunțat la toate taxele de drum pentru vehicule comerciale până când nu este eradicată pandemia.

Uniunea Europeană și America de Nord au luat de asemenea unele măsuri, dar Pretto spune că toate acestea trebuie făcute coordonat la nivel global pentru ca ele să funcționeze și pentru ca transporturile să nu intre într-un colaps care ar duce la imposibilitatea aprovizionării populației cu bunurile de strictă necesitate.

 

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.