Pachet de MobilitatePatronate și sindicate

IRU și ETF cer un model standard de calcul al salariilor șoferilor detașați

IRU și Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (ETF) solicită Comisiei Europene să elaboreze un model standard de calcul al salariilor șoferilor de camion detașați.

Cele două foruri reamintesc că măsurile din Pachetul de Mobilitate privind detașarea șoferilor sunt aplicate cu greu, în special în ceea ce privește partea salarială.

În conformitate cu prevederile Pachetului Mobilitate 1, șoferii care efectuează transport în alte state membre ale UE decât cel în care își are sediul angajatorul șoferului sunt, în general, considerați a fi detașați. Există câteva excepții pentru situații specifice, cum ar fi transportul bilateral și tranzitul.

Șoferii detașați trebuie să fie plătiți în țara gazdă pentru timpul lucrat în acea țară. Pentru a face acest lucru posibil, statele membre ale UE au obligația legală de a adopta norme de punere în aplicare și de a specifica remunerația pe care o prescriu lucrătorilor din transportul rutier în cazul detașării.

VEZI ȘI: Transportatorii vestici cer menținerea regulii de întoarcere a camioanelor în țară

”În ciuda obligațiilor legale care leagă deja operatorii de transport și statele membre, transportatorii rutieri și șoferii încă întâmpină mari dificultăți în înțelegerea și aplicarea prevederilor naționale, numeroase și complexe, privind remunerația minimă”, subliniază IRU într-un comunicat.

Într-o scrisoare adresată comisarilor europeni, IRU și ETF au cerut Comisiei Europene să ofere statelor membre, operatorilor de transport și șoferilor modele, îndrumări și un calculator adecvat pentru a permite aplicarea regulilor de detașare pentru salariile șoferilor.

Din aceeași categorie...

Back to top button