IRU solicită CE să ia măsuri împotriva Austriei, pentru limitarea circulației camioanelor prin pasul Brenner
Industria europeană de transport și logistică solicită Comisiei Europene să ia măsuri împotriva Austriei, privind limitarea circulației camioanelor prin pasul Brenner.
Politica Austriei de a limita circulația camioanelor prin pasul Brenner (regiunea Tirol) afectează semnificativ capacitatea de a furniza servicii de transport rutier și de a deplasa mărfuri printr-unul dintre cele mai importante coridoare de tranzit din Uniunea Europeană, cu un trafic de aproximativ 7.000 de camioane pe zi.
Ca urmare deteriorării situației, 13 asociații de transport și logistică din întreaga UE, printre care și UNTRR, și-au exprimat îngrijorarea cu privire la dificultățile în transportul rutier de mărfuri prin pasul Brenner, într-o scrisoare trimisă președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.
Asociațiile au reiterat solicitarea transmisă Comisiei Europene de a-și îndeplini rolul de gardian al tratatelor Uniunii Europene și de a opri acțiunea de limitare a tranzitului camioanelor prin Tirol de către Austria, considerată ilegală de către semnatari.
Încă din martie 2021, cele 13 asociații europene de transport și logistică au scris președintelui Comisiei Europene, arătând necesitatea intervenției urgente a Comisiei Europene și lansarea unei proceduri de infringement împotriva Austriei pentru încălcarea dreptului comunitar.
Această scrisoare nu a primit niciun răspuns, iar de atunci președintele Comisiei Europene a rămas surd la apelul industriei.
Scrisoarea din 1 decembrie 2021 oferă exemple critice ale impactului politicii de tranzit a Austriei, cum ar fi verificările în bloc ale camioanelor în Tirol, ajungându-se ca în urma unei coliziuni grave cu un camion cisternă săptămâna trecută să fie închisă autostrada A8 în ambele sensuri timp de 24 de ore, ceea ce a determinat zeci de kilometri de cozi în Bavaria.
Mai mult, datorită faptului că ferestrele de timp în care camioanele au voie să circule prin pasul Brenner sunt și mai scurte, aglomerația masivă de trafic, cu cozi de până la 70 de km, a devenit recent un eveniment obișnuit în Bavaria.
VEZI ȘI: LG Energy Solution va furniza baterii celor de la Nikola
Această situație a dus la o poluare nerezonabilă pentru locuitori și mediul în partea germană a Văii Inn. În plus, șoferii de camion implicați sunt nevoiți să aștepte în condiții precare, fără acces la facilități sanitare, ceea ce creează din nou probleme unei profesii esențiale confruntată cu o criză dramatică de forță de muncă.
În 2020, autostrada A12 (Inntal) a fost tranzitată de 2,31 milioane de camioane. Pentru a le transfera pe calea ferată, ar fi necesare 428 de trenuri (RoMo) pe zi.
În prezent, doar aproximativ 30 de trenuri RoMo circulă pe zi peste Brenner. Transportul feroviar nu va oferi suficientă capacitate pentru a transfera transportul rutier de marfă în viitorul apropiat, deoarece finalizarea tunelului Brenner nu este așteptată mai devreme de 2032, iar finalizarea rutelor de acces pe partea germană și italiană va dura probabil decenii.
În consecință, industria de transport și logistică solicită Comisiei Europene să ia măsuri imediat pentru a opri această situație economică și socială insuportabilă și să ofere soluții care să permită acum continuitatea transportului rutier de marfă în Tirol.