IRU solicită amânarea introducerii salariului minim în Franța

salariul minim în Franța

IRU, uniunea internațională a asociațiilor de transport, solicită amânarea aplicării Legii Macron, care introduce salariul minim în transportul rutier din Franța începând cu 1 iulie 2016.

IRU reacționează cu privire la intrarea în vigoare începând cu luna iulie 2016 a salariului minim în transportul rutier din Franța și cere Comisiei Europeane să sprijine amânarea până la clarificarea juridică. IRU consideră că industria transportului rutier din Europa nu este pregătită pentru ce urmează să fie pus în aplicare după introducerea Legii Macron.

Conform unei note publicate pe site-ul IRU, cu doar două săptămâni înainte de intrarea în vigoare a Legii Macron, transportatorii nu au fost încă informații practic cum și ce anume trebuie să respecte. IRU se referă la faptul că, autoritățile franceze nu au publicat încă formularele necesare pentru înregistrarea unui reprezentant care să calculeze salariul minim pentru șoferi.

IRU solicită amânarea introducerii salariului minim în Franța

După cum v-am informat în știrile cu privire la Legea Macron și a salariului minim din Franța, noua lege include obligații pentru operatorii de transport să înregistreze și să numească un reprezentant în Franța care să calculeze salariul minim al șoferului angajat.

VEZI ȘI: La 1 iulie 2016 intră în vigoare legea salariului minim în Franța

IRU îndeamnă statele membre ale Uniunii Europene și Comisia Europeană să sprijine această amânare până la stabilirea unor criterii juridice clare, care apoi să fie furnizate transportatorilor acordându-se o perioadă de adaptare.

Cu mai bine de un an în urmă, martie 2015, ne-am exprimat preocupările cu privire la implicațiile practice ale Legii Macron în cazul în care punerea în aplicare nu este explicată în detaliu și nu este consultată industria de transport. Acum două luni, IRU a prezentat mai mult de 40 de întrebări juridice și practice administrației franceze privind Legea Macron, în scopul de a-și informa membrii. Până în prezent această solicitare a IRU a rămas fără răspuns. Este absolut inacceptabil să se impună aceste obligații, fără a informa în detaliu pe cei care vor fi responsabili de respectarea acestora, mai ales că transportatorii se confruntă cu o amendă de 500.000 euro în cazul în care sunt găsiți vinovați că nu respectă legea.

Michael Nielsen, reprezentat IRU în cadrul UE

IRU a sperat că, înainte de a pune în aplicare Legea Macron, autoritățile franceze să aștepte rezultatul investigației Comisiei Europene în cazul MiLoG din Germania, având în vedere că cele două inițiative legislative se bazează pe același concept. Prin urmare, IRU cere Comisiei Europene să încheie investigația cât mai curând posibil. De asemenea, vă reamintim că Uniunea Europeană a deschis o procedură de infringement împotriva Germania, în urma aplicării legii MiLog, presupunându-se că a încălcat obligațiile comunitare.

Decretul legii care introduce salariul minim în Franța îl poți descărca de aici – https://www.legifrance.gouv.fr/jo_pdf.do?id=JORFTEXT000032376624

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker