IRU solicită clarificări privind aplicarea Pachetului de Mobilitate

IRU solicită Comisiei Europene clarificări urgente privind aplicarea Pachetului de Mobilitate, inclusiv legate de înregistrarea manuală a trecerii granițelor.
Pachetul Mobilitate 1 a ajuns în a doua sa fază, noile reguli privind detașarea șoferilor intrând în vigoare în cele 27 de țări UE. Recent, Comisia Europeană a emis primul set de răspunsuri și scenarii de aplicare, iar portalul pentru declarațiile de detașare a devenit funcțional.
Totuși, IRU este de părere că CE mai are multe aspecte de clarificat. Printre acestea se numără scenariile de detașare ce privesc transportul de pasageri, transportul combinat sau operatorii din țări terțe. De asemenea, Comisia trebuie să implementeze regulamentul privind clasificarea încălcărilor.
Înregistrarea manuală a trecerii granițelor este un alt subiect care necesită clarificări urgente în viziunea IRU, din cauza potențialului de a bloca frontierele. IRU solicită acțiuni imediate ale CE pe acest subiect.
Totuși, cea mai mare problemă identificată de IRU este neconformarea statelor membre UE la obligația de a transpune Directiva Detașării în legislația națională și de a publica informațiile despre condițiile aplicabile la detașare, inclusiv salariul minim.
Până acum, doar câteva țări au publicat aceste informații. IRU solicită țărilor UE să se asigure că informațiile necesare operatorilor de transport și șoferilor sunt accesibile, structurate și disponibile în câteva limbi UE.
VEZI ȘI: Piața transporturilor este în creștere, în ciuda climatului negativ
Următoarea etapă a Pachetului de Mobilitate va avea loc la 21 februarie, când vor intra în vigoare alte regulamente cheie, precum cele legate de cabotaj. IRU speră că, până atunci, Comisia Europeană va aduce suficiente clarificări privind accesul la piață.
Și în acest caz, numeroase state membre UE nu au transpus încă noile reguli în legislația națională, precum interacțiunea dintre noile reguli de cabotaj și transportul combinat.
”IRU își va continua eforturile de a susține interesele industriei de transport și de a oferi informații membrilor săi. Parteneriatul cu legiuitorii și asociațiile naționale trebuie să asigure o armonizare a interpretării, aplicării și verificării noilor reguli, în interesul companiilor și șoferilor”, se mai arată în comunicatul IRU.














