IRU solicită intervenția UE față de noile măsuri luate de Belgia și Franța

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere are o poziție clară față de noile măsuri dispuse de Franța și Belgia care interzic șoferii profesioniști să-și petreacă perioada de pauză săptămânală de 45 de ore în vehicul, având în vedere că măsura adoptată este una protecționistă. În solicitarea trimisă Comisiei Europene de către IRU, accentul este pus pe noile măsuri de protecționism”, pe care unele țări membre ale Uniunii Europene (Franța și Belgia) le-au pus în aplicare, având sancțiuni considerate disproporționate”, aplicabile companiilor care din dorința de a reduce cheltuielile, pun șoferii să efectueze pauza de 45 de ore în cabina camionului.

Evident, exemplele date sunt Belgia cu o amendă pentru abatere de 1.800 euro și Franța, care aplică pentru încălcarea acestei noi măsuri o amendă de 30.000 de euro fiind totodată considerată infracțiune, pedeapsa fiind de un an de închisoare, aplicabile și managerilor de companii de transport străini. 

IRU solicită intervenția UE față de noile măsuri luate de Belgia și Franța

În conformitate cu Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere, aceste fenomene sunt un semnal clar în tot mai multe țări membre UE au acțiuni de implementare a unor măsuri de protejare a piețelor naționale, încălcându-se astfel principiile Uniunii

Follow #infotrucker