IRU solicită intervenția UE în problema măsurilor dure de la frontierele Turciei

IRU solicită intervenția UE în problema măsurilor dure de la frontierele Turciei
IRU solicită intervenția Uniunii Europene pentru rezolvarea problemelor apărute pentru transportul de mărfuri la frontierele Turciei.

Întrucât lumea se confruntă cu una dintre cele mai grave crize globale din istorie, este important ca transportul rutier să funcționeze, iar șoferii de camioane să poată livra în cel mai sigur și eficient mod produse esențiale pentru combaterea COVID-19.

IRU solicită intervenția UE în problema măsurilor dure de la frontierele Turciei

De aceea, IRU solicită Comisiei Europene intervenția pe cale diplomatică în problema măsurilor dure de la frontierele Turciei cu Uniunea Europeană, care blochează transportul de mărfuri și șoferii de camioane, care vin din interior și din afara Uniunii Europene.

În prezent, Turcia nu permite cetățenilor din 66 de țări să intre pe teritoriul său și a stabilit proceduri stricte de carantină la frontierele sale. Spre exemplu, șoferii străini de camion care vin din țări, altele decât cele 66 listate, pot intra în Turcia, fără a intra în carantină, doar dacă în ultimele 14 zile aceștia nu au călătorit într-una din țările listate.

Șoferii străini de camion care nu sunt cetățeni ai celor 66 de țări listate, dar care au efectuat transport în sau din țările listate în ultimele 14 zile, trebuie să aștepte 14 zile înainte să intre în Turcia (perioada de așteptare este calculată în baza datei ultimei lor călătorii în oricare țară din lista de 66).

De asemenea, nici șoferii turci de camion nu au scăpat, aceștia fiind obligați să intre în carantină pentru 14 zile la întorcerea în țară. În plus, doar pentru autovehiculele înmatriculate în Turcia au fost introduse proceduri la frontiere prin care marfa poate fi transbordată în alte vehicule sau acestea își pot continua drumul doar dacă sunt preluate de șoferi de schimb.

VEZI ȘI: Consiliul UE a adoptat utilizarea documentelor de transport în format digital

Astfel, șoferii de camioane care livrează mărfuri esențiale din și către Uniunea Europeană prin Turcia se confruntă cu perioade de carantină care durează 14 zile la frontiera Turciei cu Uniunea Europeană, în principal la punctul de trecere a frontierei Kapikule dintre Bulgaria și Turcia.

Aceste măsuri disproporționate au un impact negativ nu doar asupra comerțului din regiune, dar întrerup și fluxurile comerciale mai largi ale Eurasiei, din cauza poziției geografice strategice a Turciei, spune IRU.

IRU explică că fără intervenția UE, livrarea la timp a produselor critice, inclusiv a consumabilelor medicale, precum antibiotice sau a bunurilor UE fabricate în Turcia și în țările vecine nu va mai fi posibilă. Aceasta este foarte mult o problemă comercială a UE, deoarece există până la 1 milion de camioane care traversează frontierele Turciei cu UE în fiecare an, o treime dintre ele fiind înmatriculate în state membre UE.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.