IRU solicită menținerea frontierelor deschise pentru camioane între Europa și Marea Britanie

IRU solicită menținerea frontierelor deschise pentru camioane între Europa și Marea Britanie
Uniunea Internațională a Transportului Rutier solicită menținerea frontierelor deschise pentru camioane între Europa continentală și Marea Britanie.

Pe fondul crizei generate de interdicția impusă de Franța traficului de pasageri și mărfuri din Marea Britanie, pentru cel puțin 48 de ore, IRU solicită guvernelor celor două țări, dar și a altor state din Europa, menținerea frontierelor deschise pentru camioane și mai multă claritate privind noile măsuri împotriva COVID-19.

IRU solicită menținerea frontierelor deschise pentru camioane între Europa și Marea Britanie

După cum știți, Franța a interzis duminică, 20 decembrie, pentru o perioadă de cel puțin 48 de ore traficul de pasageri și mărfuri dinspre Marea Britanie spre Europa.

Această măsură radicală luată de autoritățile franceze, și ulterior de alte state din Europa continentală, pune în pericol până la 85% din totalul importurilor Marii Britanii din Uniunea Europeană și întrerupe literalmente lanțul de aprovizionare dintre Europa continentală și Irlanda.

Transportul de mărfuri esențiale, în special pentru alimente și medicamente, este expus riscului de ambele părți ale Canalului Mânecii, spun oficialii IRU.

De asemenea, această situație generează incertitudine în rândul șoferilor de camion și a firmelor de transport din UE în ceea ce privește transportul de mărfuri în Marea Britanie, deoarece nu știu ce îi așteaptă la întoarcerea pe continent. Acest lucru este alimentat și de situația camioanelor cu destinația Marea Britanie, care au trebuit să aștepte până la 24 de ore pe partea franceză a frontierei în ultimele zile.

Camioanele blocate și frontierele închise va duce la formarea unui bulgăre de zăpadă dincolo de Marea Britanie și Franța, care va afecta și alte lanțuri de aprovizionare din Europa.

Noua tulpină COVID-19 este serioasă și trebuie monitorizată. La fel ca în stadiile incipiente ale pandemiei, trebuie luate măsuri clare și proporționale care vizează mai degrabă virusul, nu șoferii și camioanele. Excluderile obligatorii sau perioadele de carantină pentru șoferi nu fac efectiv acest lucru.

VEZI ȘI: Brexit-ul interzice inclusiv banalul sandwich din Marea Britanie

“Închiderea completă a frontierelor pentru camioane în Europa este fără precedent în pandemia actuală, acestea putându-se deplasat în întreaga Europă de-a lungul întregii pandemii. Înființarea benzilor verzi la nivelul Uniunii Europene, susținută de toți membrii UE, inclusiv Franța, a clarificat faptul că continuitatea lanțurilor logistice este crucială și trebuie protejată”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto do Pretto.

IRU solicită menținerea frontierelor deschise pentru camioane între Europa și Marea Britanie

”Acțiunea înreprinsă de Franța n-are niciun sens și nu va face decât să înrăutățească lucrurile într-o perioadă deja nesigură din cauza viitoarei tranziții Brexit, a mai adăugat do Pretto.

Pentru a evita confuzii și perturbări suplimentare în transportul de mărfuri în întreaga Europă, guvernul francez trebuie să scutească imediat camioanele, șoferii de camioane și încărcăturile acestora de restricțiile de trecere a frontierei.

În ultimele zile, camioanele așteaptă până la 24 de ore pe ambele maluri ale Canalului Mânecii din cauza faptului că britanicii fac stocuri de bunuri în depozite înainte de Brexit, astfel că, bunăstarea șoferilor trebuie să aibă prioritate, în special a celor care conduc camioane din UE blocați în Marea Britanie.

Este binevenit ca guvernul britanic să adopte planurile sale de urgență privind Brexit-ul, spre exemplu cu Aeroportul Manston, dar acest lucru poate să nu fie suficient. Șoferii blocați în Franța și în Marea Britanie au nevoie de alimente, apă, facilități sanitare adecvate și acces la servicii medicale.

Dincolo de acțiunile pe termen scurt din partea guvernelor franceze și britanice în următoarele 24 de ore pentru redeschiderea frontierelor pentru camioane, autoritățile trebuie să instituie din nou măsuri de la începutul pandemiei pentru a ușura mișcările de frontieră, inclusiv benzi verzi pentru a prioritiza camioanele în cozile de la frontieră și să promoveze soluții de tranzit, precum TIR.

Cu toate acestea, aceste instrumente nu funcționează dacă frontierele sunt închise, deci rămâne acțiunea cea mai presantă necesară.

Follow #infotrucker