IRU solicită statelor UE să nu introducă restricții pentru transportul rutier de mărfuri

IRU solicită statelor UE să nu introducă restricții pentru transportul rutier de mărfuri
IRU face apel la Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, să intervină pe lângă reprezentanții statelor membre UE să nu introducă restricții la frontiere pentru transportul rutier de mărfuri.

Astăzi, 21 ianuarie, președinții statelor membre UE vor participa la o conferință video în care se vor discuta măsurile care urmează să fie aplicate în Uniunea Europeană pentru a reduce riscul răspândirii virusului Sars-COV-2.

IRU solicită statelor UE să nu introducă restricții pentru transportul rutier de mărfuri

Reprezentanții IRU atrag atenția că este crucial ca transportul de mărfuri să se desfășoare fără restricții, să se păstreze culoarele verzi la granițe și ca șoferii să fie exceptați de la obligativitatea testării pentru COVID-19. Aceștia se tem că unele din țările membre vor introduce noi restricții din cauza apariției unei noi tulpini a virusului Sars-COV-2 și nu vor mai respecta protocoalele încheiate pentru a facilita transportul de mărfuri.

Umberto de Pretto, secretarul general IRU, a mai punctat că introducerea obligativității testării șoferilor de camion va avea “consecințe devastatoare pentru lanțurile logistice europene”, dând ca exemplu haosul creat în Dover la sfârșitul lui 2020, când peste 11.000 de camioane au fost blocate din cauza închiderii frontierei de către Franța.

“La testele făcute acolo, doar 0,3 % dintre șoferi au fost depistați pozitiv, ceea ce nu este o surpriză. În cabina lor șoferii sunt bine protejați și aceștia nu intră în contact cu foarte multe alte persoane. În plus, toate companiile au luată măsuri stricte de siguranță sanitară pentru a împiedica răspândirea virusului”, a mai spus el.

VEZI ȘI: Amendă de aproape 79.000 de euro pentru condus fără card în tahograf

Umberto de Pretto este îngrijorat că Germania ar putea restricționa accesul persoanelor în țară care nu prezintă un test COVID-19 negativ, iar acest lucru ar bloca toate rutele de transport importante de la nord la sud și de la est la vest din Europa.

În plus, o astfel de decizie ar declanșa o reacție în lanț din partea celorlalte țări care, cel mai probabil, vor face același lucru și vor solicita teste COVID negative, inclusiv pentru șoferii de camion. Umberto de Pretto a dat ca exemplu ruta prin pasul Brenner, spunând că doar pe aici ajung la granița austriaco-germană 7.000 de camioane zilnic, similar cu traficul din Dover.

De Pretto mai punctează în scrisoarea către Ursula von der Leyen că statele UE și-au luat angajamentul la întâlnirile din martie și septembrie, anul trecut, să păstreze în orice condiții facilitățile acordate transportatorilor.

Follow #infotrucker