Știri

ISCTR trebuie să intensifice controalele la firmele de transport străine

Aceasta este concluzia la care am ajuns, după analiza informațiilor transmise de ISCTR ca urmare a solicitării infotrucker.ro privind activitatea de control la sediul firme de transport străine.

Având în vedere contextul actual din transportul internaţional de mărfuri, dar și a faptului că autorități similare din Europa, în prezent, derulează activităţi speciale de control, privind manipularea tahografului, fraudarea sistemului AdBlue, respectarea timpilor de condus şi odihnă, respectiv dumping social, am trimis către ISCTR o solicitare privind activitatea de control din ultimul an, atât la sediul unor firmelor de transport străine (multe dintre ele de tip “letterbox”), cât și a camioanelor acestora.

În răspunsul formulat publicației noastre, ISCTR specifică că acordă o atenție sporită verificării respectării regulilor privind perioadele de conducere, pauzele, perioadele de odihnă ale conducătorilor auto, precum și indentificarea eventualor fraudări ale aparatelor tahograf, unul din cele mai importante instrumente de aplicare a normelor europene privind transportul rutier.

În ceea ce privește activitatea de control la sediul firmelor de transport menționate de publicația noastră, ISCTR ne-a comunicat faptul că în perioada iunie 2016 – iunie 2017 a derulat acțiuni specifice de control în limita atribuțiilor deținute la sediile companiilor Gruber Logistic – Oradea (3 controale), Carrion Expedition – Cluj Napoca (4 controale), VOS Logistics România – Cluj Napoca (1 control), BHL Logistics România – Sibiu (1 control) și Van Moer Group România – Ilfov (1 control).

De asemenea, în cadrul controalelor derulate în trafic în perioada mai sus menționată, inspectorii ISCTR au verificat autovehicule/ansambluri de vehicule rutiere deținute de Carrion Expedition (102 controale), BHL Logistic România (40 controale), VOS Logistics (24 controale), Hartl Carrier (38 controale), Gruber Logistic (13 controale), Quehenberger Logistic Rou (13 controale) respectiv Van Moer Group România (5 controale).

VEZI ȘI: Autobrennero va introduce în viitor o eurovinietă pentru camioane

O parte dintre operatorii de transport din lista trimisă de către infotrucker.ro, n-au putut fi indentificați în baza de date a sistemului informatic ARR. Totuși, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier va trimite lista tuturor birourilor sale teritoriale cu scopul indentificării, iar pentru operatorii de transport/întreprinderilor de transport rutier în cont propriu la care nu a fost efectuat control în ultima perioadă, să se efectueze control pentru verificarea respectării prevederilor legale în vigoare.

Tot în cadrul adresei, am solicitat informații despre activitatea de control asupra Skip Trans, parte a companiei luxemburgheze Jost Group, investigată de autoritățile belgiene pentru o presupusă fraudă privind utilizarea șoferilor de camion străini.

În acest caz particular, ISCTR ne-a comunicat că în iulie 2015 a fost primită o sesizare din partea autorității de control din Belgia cu privire la 3 șoferi de camion angajați ai Skip Trans, care fac obiectul unui proces având ca subiect efectuarea repauslui săptămânal normal în camion.

În urma sesizării a fost dispus efectuarea unui control la sediul Skip Trans, în urma căruia inspectorii ISCTR au aplicat sancțiuni conform prevederilor OG 37/2007 cu modificările și completările ulterioare, respectiv HG 69/2012 cu modificările și completările ulterioare.

Din aceeași categorie...

Back to top button