Patronate și sindicateȘtiri

Italia propune salariul minim obligatoriu pentru toti soferii profesionisti din Europa

Dupa interdictia impusa de Franta si Belgia asupra efectuarii perioadei de odihna saptamanale in cabina camionului si impunerii unui salariu minim de 8.5 euro/ora de catre Germania incepand cu 1 ianuarie 2015 (lege suspendata temporar pentru companiile de transport care tranziteaza Germania), Italia sanctioneaza si ea cabotajul, amenda putand sa ajunga si la 15.000 de euro.

Si totusi, care este scopul si problema aplicarii acestor masuri drastice? Raspunsul este destul de simplu, dumpingul social si concurenta neloiala in cadrul UE. Costul fortei de munca in unele state est-europene, membre UE, printre care si Romania, este la jumatate din costul mediu din restul Europei, astfel ca, acest lucru combinat cu libera circulatie a lucratorilor in UE a declansat un fenomen periculos.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Conform publicatiei Uomini e Trasporti, Pasquale Russo, secretar general al Fai-Conftrasporto, a decis sa mearga la radacina pentru a rezolva aceasta problema. Astfel, pe 26 februarie, acesta va propune direct directiei Comisiei Europene pentru afaceri sociale stabilirea un salariu minim obligatoriu pentru toti soferii profesionisti din tarile membre UE. Cu alte cuvinte, acelasi salariu minim (spre exemplu, 1.000 de euro) sa fie incasat pe cartea de munca de un neamt, italian sau spaniol dar si de un roman sau bulgar. Conform lui Russo, in acest fel, dumping-ul social si concurenta neloiala s-ar stopa la nivelul statelor membre UE.

Potrivit lui Russo, Italia a pierdut in ultimii cinci ani, peste 18000 de locuri de munca in sectorul de transport rutier.

Din aceeași categorie...

Back to top button