Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
GreenZoneTop News

Prima stație de încărcare MCS din Italia, inaugurată în Pasul Brenner

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Prima stație de încărcare MCS din Italia este amplasată pe autostrada A22 din pasul Brenner, în apropiere de Bolzano și de granița cu Austria.

Pe 23 mai 2025, Italia a făcut un pas decisiv către electrificarea transportului greu, odată cu inaugurarea primei stații de încărcare pentru camioane electrice grele echipată cu tehnologie Megawatt Charging System (MCS).

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Locația aleasă nu este întâmplătoare. Pasul Brenner, una dintre cele mai importante rute europene de tranzit, găzduiește acum infrastructura de încărcare de 1 MW dezvoltată de Autostrada del Brennero, în colaborare cu producătorul de soluții de încărcare Alpitronic.

Prima stație de încărcare MCS este situată în zona de servicii Bolzano Sud de pe autostrada A22 și oferă o combinație unică de încărcare ultra-rapidă și modularitate. În centrul sistemului se află o unitate de putere formată din opt module, capabilă să alimenteze două stații de încărcare simultan.

Trei locuri de încărcare sunt deja operaționale: primul cu un conector CCS2 de până la 600 kW și unul MCS de 1.000 kW, iar al doilea cu două ieșiri CCS2, fiecare de 600 kW.

Încărcare rapidă adaptată la realitatea din transportul rutier

Prima stație de încărcare MCS din Italia permite încărcarea simultană a trei camioane, iar o baterie de 500 kWh poate fi încărcată în aproximativ 30 de minute – perfect sincronizat cu pauza obligatorie de 45 de minute la fiecare 4,5 ore de condus, impusă de legislația europeană.

Italia: Prima stație de încărcare MCS, inaugurată în Pasul Brenner

Pentru început, accesul la stație se face pe bază de card emis de Autostrada del Brennero, o măsură temporară menită să controleze fluxul și să monitorizeze comportamentul utilizatorilor în această fază incipientă.

Infrastructura gândită pentru expansiune

Stația de la Bolzano Sud nu este doar un proiect pilot, ci baza unei rețele scalabile. Transformatorul instalat are o capacitate de 2.000 kVA, suficient pentru a susține un al doilea sistem MCS de 1 MW în viitor, dublând astfel capacitatea totală.

Mai mult, în perioada următoare, AVL Italia va implementa un sistem de stocare a energiei și o platformă digitală de monitorizare – AVL Atene – care va permite gestionarea inteligentă a vârfurilor de consum, integrarea surselor regenerabile și o stabilitate energetică superioară.

Această arhitectură tehnologică face din Bolzano Sud un model pentru întreaga Europă – un nod capabil să susțină fluxuri mari de vehicule electrice grele pe una dintre cele mai aglomerate axe comerciale ale continentului.

Italia accelerează, dar doar 6% din punctele de încărcare depășesc 150 kW

Deși în 2024 în Italia existau peste 64.000 de puncte de încărcare, potrivit E-Motus, doar 6% dintre acestea oferă puteri mai mari de 150 kW – ceea ce le face improprii pentru camioane electrice.

Așadar, investițiile în infrastructură megawatt devin cruciale pentru a susține tranziția reală spre transportul electric pe distanțe lungi.

În 2024 am furnizat deja peste 820.000 kWh prin cele 15 stații existente pe traseul nostru. Dar viitorul este în megawați. Avem nevoie de viziune, planificare și tehnologie de vârf, confirmă Carlo Costa, directorul tehnic general al Autostrada del Brennero, direcția strategică a companiei.

Odată cu această inaugurare, Italia intră în clubul select al țărilor europene care au făcut funcțională tehnologia MCS pentru camioane grele. Nu mai vorbim despre planuri și demonstrații, ci despre infrastructură reală, capabilă să susțină electrificarea transportului greu pe coridoarele paneuropene.

Din aceeași categorie...

Back to top button