In Focus

ITF subliniază rolul multinaționalelor în criza europeană din transport

ITF a fost implicat într-o anchetă efectuată de BBC în rândul șoferilor de camion europeni care sunt presați în a manipula echipamentului care înregistrează timpul lor de conducere.

BBC a aflat că în 2016, 11.000 de camionagii au fost prinși că prestează mai multă muncă decât orele permise legal. Uniunea sindicală ITF spune că această situație se datorează presiunii venite din partea marilor lanțuri de hypermarket-uri multinaționale.

ITF subliniază rolul multinaționalelor în criza europeană din transport

ITF și sindicatele sale din Europa s-au preocupat de mai mult timp de exploatarea șoferilor de camion și de încălcarea reglementărilor din lanțurile europene de aprovizionare ale comercianților cu amănuntul multinaționali.

Un caz concret în acest sens fiind campania #TheRealIKEA, despre care am scris și noi.

Conform oficialilor ITF, comercianții multinaționali vor contracte de transport cu prețuri din ce în ce mai mici. Aceste contract de valoare mai mică pot fi acceptat numai de transportatorii care își îndrumă șoferii să încalce reglementările privind timpii de condus.

Acest lucru declanșează o cursă în partea de jos a sectorului de transport rutier – care generează concurență neloială, prețurile de transport de marfă scăzute și în cele din urmă salarii mediocre.

VEZI ȘI: Zeci de șoferi amendați în SUA pentru condus periculos în jurul camioanelor

Pe cine care această presiune generată de multinaționale? Evident, pe șoferii de camion. Aceștia sunt cei care acum trebuie să lucreze luni de-a rândul.

Sunt încurajați să conducă obosiți și uneori bolnavi.

Câțiva șoferi le-au mărturisit celor de la ITF că au fost plătiți chiar și la numărul de kilometri parcurși, total ilegal.

În aceste condiții, vă puteți imagina efectul asupra sănătății și siguranței, care este unul dezastruos. În cele din urmă, acest lucru duce doar la drumuri nesigure.

ITF a vorbit cu șoferii din Europa de Est și Marea Britanie, care au fost forțați să conducă la sfârșitul fiecărei săptămâni din Marea Britanie în Belgia sau Olanda, unde să facă o pauză de câteva ore înainte de a se întoarce la muncă într-o altă săptămână în Marea Britanie, evitând astfel reglementările în vigoare privind timpii de condus și odihnă.

Pe de altă parte, presiunea crește asupra companiilor care nu respectă angajații și regulile.

ITF alături de uniunea sindicală belgiană BTB a publicat recent cea de-a treia anchetă privind dumpingul social – practica recrutării lucrătorilor din țările cu salarii mici pentru a lucra în țările cu salarii mari, dar continuând să le plătească salariile din țările de origine. O să revenim asupra acestei anchete interesante.

Ca urmare a campaniilor sindicale, ITF și IKEA au început discuțiile la începutul lunii august pentru a elimina exploatarea în lanțul de aprovizionare european al companiei.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button