Iveco impreuna cu SMET pentru un sistem logistic ecologic

sistem logistic ecologic

Alegerea Iveco de a se concentra pe tehnologia ce foloseste gaze naturale este intarita atunci cand este combinata cu utilizarea solutiilor pentru vehiculele articulate, cu o lungime de 18 metri.

Acest amestec reprezinta o alegere eficienta care raspunde nevoilor actuale de logistica ecologica. Necesitatea reducerii consumul de combustibil, emisiile de CO2 si congestionarea traficului este o problema foarte importanta ce se traduce prin cresterea productivitatii in transport. Iveco a raspuns cu o solutie inovatoare si eficienta: combinarea potentialului tehnologiei gazelor naturale cu beneficiile de productivitate care decurg din utilizarea vehiculelor articulate de 18 metri lungime.

Recent, Iveco a batut palma cu SMET – cea mai progresiva compania de logistica europeana – pentru a incerca integrarea a doua solutii ecologice diferite, foarte profitabile, avand la baza propulsia cu gaz natural lichefiat (LNG). Rezultatele au depasit asteptarile. Solutia cu LNG implementata pe modelul Stralis a livrat avantaje semnificative in comparatie cu solutia diesel traditional, atat in ceea ce priveste costul total de proprietate (TCO) cat si a impactului asupra mediului.

Iveco impreuna cu SMET pentru un sistem logistic ecologic

Lucrand in stransa legatura cu SMET, Iveco a avut posibilitatea de a efectua teste pe teren – in misiuni reale. Impreuna, cele doua companii au testat compatibilitatea camioane Stralis LNG de 18 metri cu infrastructura rutiera si manevrabilitatea lor de parcare. De asemenea, procesul a subliniat reducerea consumului de combustibil pe unitatea de bunuri transportate si, in consecinta, reducerea emisiilor de CO2.

Autorizat in iulie 2008 de catre Ministerul italian al Infrastructurii si Transporturilor, Progetto DICIOTTO, care inseamna „Proiectul Optsprezece” a fost lansat de catre ANFIA (Asociatia Industriei Auto din Italia) pentru a testa impactul asupra eficientei transporturilor prin cresterea lungimii camioanelor de la 16.5 metri la 18 de metri. Rezultatele obtinute in cadrul proiectului Progetto DICIOTTO arata ca s-a imbunatatit eficienta transportului cu aproape 10% pe vehicule de proba.

De asemenea, experimente similare sunt in curs de desfasurare in alte tari europene precum Germania, cu aproximtiv 300 de vehicule in circulatie, in Marea Britanie, cu 1,800 de camioane in serviciu si in Republica Ceha.

Deoarece s-a concentrat asupra cercetarii si dezvoltarii noilor tehnologii, Iveco a devenit un lider european in domeniul combustibililor alternativi, anticipand solutii care vor contribui la reducerea in continuare a impactului asupra mediului in sectorului de transport si de a deveni partenerul perfect pentru transportul durabil, dupa cum reiese si din motto-ul: Iveco. Partenerul tau pentru transport durabil.

Iveco este lider in sectorul vehiculelor comerciale propulsate cu gaz natural, cu o gama completa de vehicule, cu mai mult de 14.000 de unitati livrate in serviciu la zi.

Exista multe avantaje la utilizarea acestui tip de vehicul, atat in ceea ce priveste grija fata de mediului cat si profitabilitate pentru clienti. Intr-adevar, in ceea ce priveste emisiile, motoare cu gaz naturale sunt mai ecologice decat cele diesel Euro VI. Gazul natural este un combustibil mult mai curat in ceea ce priveste emisiile de particule minime (-95% fata de diesel) si NOx (-35%).

In plus, aceste vehicule permit o reducere a emisiilor de CO2 de la 10% pana la 100% daca se utilizeaza bio-metan. Nu in ultimul rand, asigura vehicul un nivel de zgomot redus cu 5 decibeli, in comparatie cu fratele sau diesel, ceea ce face perfect pentru operatiuni de colectare a deseurilor si de distributie pe timp de noapte.

Din punctul de vedere al sustenabilitatii economice, aceste vehicule economii TCO de pana la 10%. Gazul natural este, de asemenea, semnificativ mai putin costisitoare decat motorina si permite costurile de combustibil sa fie reduse cu pana la 40%.

Follow #infotrucker