IVECO începe testele cu Nikola Tre FCEV pe drumurile din Germania

IVECO începe testele cu Nikola Tre FCEV pe drumurile din Germania
Italienii de la IVECO vor începe testele cu NIKOLA Tre alimentat cu hidrogen (FCEV) pe drumurile din Germania, în cadrul proiectului eWay BW.

Modelul Nikola Tre FCEV, care este la bază un IVECO S-Way, va fi testat în cadrul proiectului eWay BW pe drumurile din Germania, pe aceleași rute pe care se derulează și testele cu camioane electrice și camioane hibride cu pantograf.

IVECO începe testele cu Nikola Tre FCEV pe drumurile din Germania

După testele efectuate de Hyundai în Elveția, cu un camion cu hidrogen, au început și în Germania primele teste cu un astfel de camion în condiții normale de trafic. IVECO testează modelul Nikola Tre FCEV bazat pe modelul pentru distanțe lungi S-Way.

Ruta de test se află la câțiva kilometri sud de Karlsruhe, în regiunea Murgtal. Aici sunt câteva companii de tradiție care activează în industria hârtiei, dar și câteva fabrici ale concernului Daimler. În acest moment, în zona Rastatt, se desfășoară și lucrări de construcție, pe un segment de 18 kilometri de pe B462, pe care se montează fire electrice pentru camioane cu pantograf.

Acest proiect este finanțat din fonduri locale și este coordonat de Ministerul Transporturilor din Baden-Württemberg. Ruta se va numi eWay BW și va fi funcțională din această vară, iar camioanele de test vor fi cu sisteme hibrid (pantograf/diesel sintetic și pantograf/baterie electrică).

Tot în aceeași regiune a început testele și Daimler Truck AG, pe o rută între Ötigheim și Rastatt, cu un eActros. Testele cu modelul Nikola Tre vor începe în această vară și conform lui Gerrit Marx, directorul general IVECO, spune că sunt șanse ca din 2023 prototipul să intre și în producție de serie.

Winfried Hermann, ministrul transporturilor din regiunea Baden-Württemberg, s-a implicat activ în atragerea constructorilor de camioane pentru aceste teste și este încântat că se pot testa în paralele trei tipuri de soluții alternative în aproximativ aceleași condiții.

VEZI ȘI: Despre soluțiile electrice Scania și provocările care vin odată cu electrificarea

Astfel, în cadrul proiectului eWay BW se testează mai multe soluții alternative pentru transportul rutier de mărfuri în paralel: pantograf, hidrogen/pilă de combustibil, electric, hibrid cu combustibili sintetici și eco. “Este o situație unică în lume și mă bucur că am reușit să  găsim soluții pentru ca toată lumea să poată testa aici în condiții ideale, mai ales că la finalul proiectului vom putea analiza informațiile adunate de toți cei implicați”, a spus Winfried Hermann, într-o conferință de presă.

Testele derulate de IVECO și Nikola pe eWay BW vor începe în această vară și se vor derula până în 2024. După demisia lui Trevor Milton, CEO-ul de atunci al companiei Nikola, în septembrie 2020, lucrurile merg din nou în direcția bună pentru start-up-ul american care a semnat și un joint venture cu IVECO. Cele două companii lucrează acum împreună la dezvoltarea modelului Nikola Tre, care are la bază un S-Way, și care în versiunea de serie va putea fi comandat fie complet electric pe baterie, fie cu pilă de combustibil pe hidrogen.

 

 

Follow #infotrucker