IVECO S-WAY, noul vârf de gamă pentru distanțe lungi al italienilor

IVECO S-WAY, noul vârf de gamă pentru distanțe lungi al italienilor
La începutul lunii iulie, IVECO a prezentat la Madrid în fața a peste 1.200 de invitați, noul său camion pentru transport pe distanțe lungi, denumit S-WAY.

Noul IVECO S-WAY înlocuiește în gamă modelul Stralis, care a debutat pe piață în 2002, fiind primul vehicul din noua gama WAY conceput în jurul șoferul, astfel încât, acesta să se bucure de toate avantajele locului de muncă.

IVECO S-WAY, noul vârf de gamă pentru distanțe lungi al italienilor

Soluțiile folosite de producătorului italian au pus accent pe condițiile oferite șoferului și pe conectivitate, totul la un cost total de operare (TCO) mai bun.

S-WAY vine cu o cabină nouă, complet reproiectată. Pe lângă aspectul modern, dat de liniile fluide ale cabinei, noul design aduce o îmbunătățire majoră la capitolul aerodinamică față de Stralis, ceea ce înseamnă un consum redus de carburant și productivitate crescută.

Noua cabină oferă o structură ergonomică și îmbină funcționalitatea, confortul și siguranța. Aceasta din urmă se datorează noii structuri ranforsate care, bineînțeles, corespunde standardelor ECE R29.03.

Așa cum aminteam și mai sus, S-WAY va putea fi recunoscut ușor, iar pachetul aerodinamic de la nivelul cabinei reușește să scadă consumul de carburant cu până la 4%.

În același timp, costurile de exploatare au fost reduse mulțumită barelor din elemente separate, mult mai ieftin de înlocuit în cazul unor accidente.

IVECO S-WAY, noul vârf de gamă pentru distanțe lungi al italienilor

Aerodinamica a fost un punct important, iar acest lucru poate fi observat cu ușurință.

Rezistența la înaintare a fost micșorată mulțumită unor elemente noi: treptele de acces care sunt integrate complet, bara frontală de protecție în care au fost integrate noile faruri, grila față, pasajele roților și deflectoarele integrate, sunt câteva dintre elementele vizibile menite să îmbunătățească curgerea aerului.

Suplimentar, producătorul italian propune și un kit aerodinamic care include fuste laterale și extensii din cauciuc menite să „închidă” spațiul dintre cabină și semiremorcă.

VEZI ȘI: Volkswagen a făcut publice primele schițe cu viitorul California 6.1

Spre deosebire de Stralis, noul IVECO S-WAY oferă mai mult spațiu interior pentru șofer. Deși nu a renunțat definitiv la tunelul motor, înălțimea internă a crescut la 2.15 metri, iar lățimea disponibilă este mai generoasă cu 35 de centimetri comparativ cu Stralis.

Consola centrală dispune de un raft, suporturi pentru sticle și pahare, porturi USB și prize de 12V, respectiv un sertar pentru documente.

Sistemul de iluminare cu LED, sistemele integrate de răcire și încălzire în staționare, respectiv măsuța pliabilă din partea dreaptă completează atmosfera de la interior. Patul de jos include porturi USB la ambele capete și poate fi echipat cu o saltea cu o grosime de 14 centimetri și două niveluri de confort.

Pentru patul de sus, clienții vor putea opta pentru două variante: Smart Bunk cu lățimea de 60 de centimetri și o saltea cu grosimea de 8 centimetri (gândit pentru a putea fi utilizat înclusiv ca spațiu de depozitare) sau Comfort Bunk cu o lățime de 70 de centimetri, cu saltea cu o grosime de 10 centimetri și scară de acces.

IVECO S-WAY, noul vârf de gamă pentru distanțe lungi al italienilor

Poziția scaunului șoferului este mai joasă, iar suspensia pneumatică oferită este mai generoasă, atenuând mai bine șocurile. De asemenea, nivelul de ajustarea a fost îmbunătățit. S-WAY este disponibil cu două variante de volan.

IVECO S-WAY, noul vârf de gamă pentru distanțe lungi al italienilor

Varianta cu teșitură în partea de jos, care va echipa probabil peste 90% din S-WAY comercializate, include 22 de butoane, o partea dintre acestea activând sistemele de asistență.

Sistemul multimedia este și el nou. Acesta include un ecran tactil de 7 inch compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul de navigație special, sistemul de recunoaștere vocală și conectivitatea Bluetooth fac și ele parte din oferta IVECO S-WAY.

IVECO S-WAY, noul vârf de gamă pentru distanțe lungi al italienilor

Tot prin intermediul sistemului multimedia, șoferul va avea acces la serviciile Non-Stop Assistance, Remote Assistant, Driving Style Evaluation. Sistemul IVECO Hi-Cruse GPS integrează conducerea asistată prin funcții speciale precum eco-roll sau cruise control cu tehnologie de cartografiere GPS .

Pentru că tot suntem la acest capitol amintim de Connectivity Box care colectează, procesează și face schimb de date în timp real. Platforma a fost dezvoltată cu Microsoft și astfel, camionul este conectat în permanență.

Pentru partea mobilă, italienii vin cu portalul și aplicația MyIVECO.

IVECO S-WAY, noul vârf de gamă pentru distanțe lungi al italienilor

Motorizările includ trei game de cilindree diesel cu o putere cuprinsă între 310 și 570 de cai putere sau unități cu gaz natural cu puteri de 340 CP sau 460 CP.

Au fost îmbunătățite și emisiile prin integrarea sistemului de post-tratare Hi-SCR și a Smart EGR.

În cazul versiunilor cu gaz natural, S-WAY Natural Power promite să ofere o autonomie de până la 1.600 de kilometri pentru versiunea de 460 CP.

https://www.youtube.com/watch?v=xERXSNWxGGA

Follow #infotrucker