Camioane

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

La cea de-a 67-a ediție a IAA, IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative, expunând alături de clienți, parteneri și suprastructuriști doar vehicule comerciale alimentate cu gaz și electrice.

Într-o perioadă în care toată industria de transport se bazează încă pe motoare diesel, IVECO a decis că este momentul să-și arate întreg potențialul în segmentul de propulsii alternative, expunând la IAA 2018 doar modele electrice și pe gaz.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Astfel, torinezii au prezentat întrega gamă de soluții pentru transport cu zero emisii disponibilă astăzi pe piață – o alternativă viabilă la vehiculele diesel – prin intermediul celor 18 vehicule comerciale cu propulsii alternative în diferite tipuri constructive și carosări, care acoperă întreaga gamă de misiuni de transport, de la public urban de călători, până la marfă pe distanțe lungi.

De asemenea, producătorul italian a găzduit o masă rotundă cu tema “Tranziția energetică către un viitor sustenabil”, precum și workshop-uri în colaborare cu experți din industrie, clienți și parteneri tehnici, în cadrul cărora s-a discutat despre tranziția în domeniul energiei și alte subiecte conexe.

Unul dintre partenerii tehnici a fost furnizorul global de energie Shell, care împărtășește opinia italienilor că decarbonizarea sectorului de transport necesită o gamă largă de combustibili și tehnologii.

De altfel, pentru a promova dezvoltarea rețelelor de alimentare cu gaz natural și a stațiilor electrice de încărcare în Germania, Shell a expus alături de un model Stralis NP o stație de alimentare CNG/LNG și o stație de încărcare electrică.

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

Pe lângă vehicule și evenimente, cei care au vizitat standul IVECO au putut vedea mai multe panouri informative și clipuri video având ca teme: “Gazul și biogazul – soluția durabilă de transport astăzi și mâine”, “Contribuția noastră la reducerea emisiilor de CO2”, “Soluții durabile pentru managementul flotei” în colaborare cu Michelin și “TCO, eficiență și productivitate”.

VEZI ȘI: Daimler este definiția inovației și progresului în industria transportului rutier

IVECO a indentificat două surse de energie ca fiind viabile în viitor.

Prima este curentul electric, potrivită în special în misiunile transport cu valoare ridicată, cum ar fi transportul de persoane urban – deoarece acesta se desfășoară la viteze mici, iar consumul de energie la plecări și opriri dese este unul redus.

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

Cealaltă sursă principală de energie este gazul natural, care oferă o soluție matură pentru transportul sustenabil de persoane și mărfuri pe distanțe medii și lungi.

De altfel, prin intermediul workshop-urilor create, IVECO a încercat să sublinieze avantajul considerabil al gazelor naturale asupra mediului,  care pot reduce masiv emisiile poluante: dioxidul de azot cu 90%, particulele cu 99%, dioxidul de carbon cu 10%, iar cu 95% dacă este utilizat biometan.

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

Aproape fiecare vehicul expus de IVECO la IAA 2018 a fost în colaborare cu un partener.

Pentru transportul urban de călători, IVECO propune modelul Daily Electric, perfect adaptat misiunile de transport ”last-mile” din centrele orașelor, autobuzul 100% electric Heuliez Bus GX ELEC, care are cea mai avansată tehnologie de baterii și noua generație IVECO BUS Crealis In-Motion-Charging 18 m, câștigător la Sustainable Bus Award 2019 la categoria urban.

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

Pentru transportul public interurban, IVECO BUS Crossway Low Entry Natural Power cu rezervoare de gaz întegrate în acoperiș și autonomie de până la 600 km reprezintă soluția optimă.

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

În ceea ce privește transportul urban și interurban de marfă, IVECO a prezentat mai multe modele Daily Blue pe gaz, printre care un șasiu carosat cu dubă frigorifică, un șasiu de 7 tone carosat cu platformă cu prelată, un model echipat cu basculantă și macara, un furgon frigorific și un dedicat serviciilor de curierat expres, ambele în versiune aniversară Daily 40 de ani.

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

Pentru misiunile de transport urban și regional, IVECO spune că CNG este tehnologia care satisface cerințele combinate de transport eficient pe distanțe mai mari și livrări în centrele orașelor.

Astfel, la stand au fost expuse două Eurocargo pentru activități municipale, unul dintre ele fiind echipat cu basculantă cu trei căi, iar celalalt cu o măturătoare.

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

Noul camion Stralis NP 400 de 26 de tone, carosat cu dubă frigorifică echipată cu agretat de frig Carrier Supra®, ansamblu 100% pe gaz natural, italienii au arătat că dețin soluții și pe segmentul distribuție grea.

În segmentul de transport pe distanțe lungi, IVECO oferă ca soluție LNG-ul, fiind primul producător de camioane european care a introdus pe piață acestă soluție, disponibilă atât în versiune autotractor, cât și șasiu.

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

De asemenea, tot în acest segment, IVECO a prezentat o altă premieră în industrie, Stralis X-Way NP 400 echipat cu un mixer de beton electric CIFA Energya.

IVECO și-a arătat într-un mod curajos potențialul în segmentul de propulsii alternative

Alte modele Stralis NP au inclus, primul Stralis NP 460 cu LNG pentru transportul de containere swap-body, primul Stralis NP 6×2 cu autonomie de 750 km, Stralis NP 4×2 cu autonomie de 1.600 km și un Stralis NP Low Deck pentru transport de volum cu o autonomie de 1.150 km.

Din aceeași categorie...

Back to top button