
Cea de-a 37-a ediție a celui mai dur și mai spectaculos raliu din lume – Dakar, și a șaptea ediție desfășurată pe pămând sud-american, va începe pe 4 ianuarie la Buenos Aires, Argentina și se va încheia pe 17 ianuarie după parcurgerea celor 13 etape prevăzute în calendar. Cele 414 vehicule și motociclete înscrise în competiție, vor avea de acoperit 9.000 km de drumuri sălbatice și dune de nisip prin Argentina, Chile și Bolivia.
De la startul celui mai dur rally-raid din lume nu avea cum să lipsească echipă Team Petronas De Rooy din Olanda. Alături de ea – în calitate de sponsori oficiali ai echipei – gata să lupte pentru un loc pe podium în Dakar 2015 sunt ca în fiecare an, Iveco și FPT Industrial. Lansarea oficială a echipei pentru 2015 a fost anunțată în cadrul conferinței de presă organizată în Italia la CNH industriale Village din Torino. În cadrul conferinței de presă au luat cuvântul Pierre Lahutte, Președintele Mărcii Iveco, Riccardo Buratti, Directorul de Dezvoltare a Motoarelor din cadrul FPT Industrial și Claudio Pastoris, CEO Sparco, furnizor global de echipament pentru motorsport. În numele Petronas a luat cuvântul Giuseppe D’Arrigo, Director Regional în Europa și Andrea Dolfi, Global OEM Liaison & Motorsport Manager, Research & Technology. De asemenea, în cadrul conferinței a luat cuvântul pentru a-și prezenta echipa și sublinia principalele caracteristici și provocările din 2015, Gerard de Rooy – capitanul echipei Team Petronas De Rooy Iveco. În conformitate cu identitatea lor aventuroasă, cele doua mărci ale grupului CNH Industrial vor oferi vehicule, piese și motoare pentru echipa Petronas De Rooy Iveco cu sediul în Olanda în cadrul Dakar 2015.
Piloții Petronas De Rooy Iveco
După ce a terminat Dakar 2014 pe locul secund fiind devansați în ultima etapă de echipajul Kamaz Master Team din Rusia, Gerard de Rooy este hotărât să termine raliul pe prima poziție în 2015 la bordul unui Iveco Powerstar – același model ca cel din 2014. Câștigător în 2012 a raliului la categoria camioane, olandezul de 34 de ani revine la Dakar cu hotărâre și mult entuziasm, gata să facă față provocărilor extreme pe care raliul le prezintă în fiecare an. La volanul celui de-al doilea Iveco Powerstar va fi Hans Stacey – membru al echipei Petronas De Rooy Iveco din 2011 și câștigător al Lisabona-Dakar în 2007. Al treilea vehicul al echipei este un Iveco Trakker Evolution 3 cu cabină de zi și va fi condus de pilotul spaniol Pep Vila, un veteran al raliului și un atuu al echipei.
Camioanele Petronas De Rooy Iveco
Echipa olandeză va folosi trei camioane Iveco în Dakar 2015: două Iveco Powerstar (o versiune specială, prototip a modelului Strator – construit în Olanda, având șasiu Iveco, transmisie și cabină inspirată de la PowerStar, fabricat și comercializat de Iveco Australia) și un Iveco Trakker 4×4, fabricat în Spania. În plus, față de camioane de competiție, alte șase camioane Iveco Trakker (un 8×8, patru 6×6 și un 4×4) de asistență tehnică și suport logistic competează echipa Petronas De Rooy Iveco pentru dakar 2015.
Iveco Trakker este un modelul de șantier și carieră al gamei de camioane a producătorului italian, considerat de foarte mulți unul din cele mai performante vehicule pentru construcții. Cel mai recent model, are o cabină concepută pentru a îmbunătăți șofatul și confort la bord, elemente care astăzi sunt recunoscute ca esențiale pentru productivitatea și siguranța unui vehicul. Iveco Trakker este capabil să funcționeze pe teren dificil, în tocmai ca cele din Dakar și se bazează pe motoarele Cursor produse de FPT Industrial, ce asigură putere și fiabilitate. Caracteristica definitorie a vehiculului este robustețe sa, dovedită în cel mai dificil rally-raid din lume: fiecare componentă în parte, pornind de la șasiu din oțel cu randament ridicat, garantează performanță de durată.
Iveco Trakker este „Best in Class” nu numai pentru utilizarea sa de zi cu zi, dar, și pentru medii mai dificile, fiind proiectat în a funcționa în toate condițiile meteorologice și pe toate tipurile de teren, de la drumuri de țară la off-road extreme, asigurând maximum de confort, siguranță și putere.
Echipare camioanelor
Vehiculele sunt echipate cu trei scaune de raliu, cu centuri de siguranță și rollbar de protecție în caz de răsturnare. Vehicule de competiție sunt echipate cu cutii de viteze manuale Ecosplit produse de ZF, cu 9 și 16 rapoarte, ambele echipate cu un sistem de „servo-shift” sistem servo ce oferă o experiență mai confortabilă și mai sigură în timpul mersului. De asemenea, camioanele pot fi echipate și cu cutiile de viteze automate Eurotronic 12 și 16 viteze, cu selector construit în comutatorul coloanei de direcție, care ajută la îmbunătățirea confortului șoferului. Dakar va reprezenta o ocazie importantă pentru Iveco pentru a testa performanțele produselor sale în acțiune: fiecare vehicul se va confrunta cu provocări uriașe în condiții extreme, oferind astfel o oportunitate de a testa fiabilitatea și performanța vehiculelor.
Propulsia marca FPT Industrial
Toate vehiculele participante în Dakar 2015 sunt echipate cu propulsorul premiat Cursor 13, produs de FPT Industrial, ce produce 900 CP. Datorită activităților de cercetare și dezvoltare continuă, propulsorul cu șase cilindri Cursorul 13 are înglobate cele mai noi tehnologii disponibile, precum ultima generație de sistem de injecție Common Rail HD, garantând presiuni de până la 2.200 bari. Acest motor furnizează o putere mare, răspuns rapid de încărcare, densitate mare de putere ce asigură o robustețe și fiabilitate maximă, precum și costuri reduse de operare. Pentru a asigura un nivel ridicat de fiabilitate, FPT Industrial testează propulsoare sale mai multe mii de ore și, mai presus de toate, le testează în competițiile sportive extrem de dificile, cum este Dakar.