
Grupul BMW a testat un IVECO Stralis NP 400 în cadrul lanțului său de aprovizionare pe ruta Steyr și Regensburg.
Camioanele alimentate cu gaz natural reprezintă în momentul de față soluția optimă pentru un transport durabil, curat și silențios.
Potențialul LNG-ulul ca tehnologie de propulsie sustenabilă pentru logistica marilor companii industriale a fost confirmat și de Grupul BMW, care alături de compania de transport Duvenbeck și Iveco au derulat un proiect-pilot de transport.
În cadrul acestuia, un IVECO Stralis NP 400 a transportat zilnic motoarele de la uzina BMW din Steyr la uzina din Regensburg.
Autonomie mai mare în comparaţie cu alte propulsii alternative
Deoarece gazul natural îşi micşorează volumul în timpul lichefierii, utilizarea lui în transportul greu reprezintă un avantaj din punct de vedere al autonomiei și costurilor.
Astfel, modelul IVECO Stralis NP 400 ar putea parcurge zilnic distanța dus-întors între uzinele din Steyr şi Regensburg în condiţii de siguranţă – cu un singur rezervor.
Spre exemplu, cu un camion cu propulsie 100% electrică acest drum de aproximativ 530 de kilometri ar necesita mai multe încărcări.
VEZI ȘI: Primele imagini și informații despre noul Peugeot Rifter (VIDEO)
În general, atunci când se utilizează gaz natural comprimat (CNG), ar fi necesară instalarea unui rezervor cu o capacitate de trei ori mai mare pentru a obţine aceeaşi autonomie de funcţionare ca în cazul gazului natural lichefiat (LNG).
La condus nu există nici un fel de particule
În comparaţie directă cu un motor diesel, emisiile de oxid de azot sunt reduse cu până la 60%, iar nivelurile de zgomot în timpul funcţionării sunt cu până la 50%. Emisiile de particule sunt complet neglijabile.
LNG-ul este transformat din nou în gaz înainte procesului de ardere
LNG-ul poate fi obţinut nu numai din combustibili fosili, ci şi din surse regenerabile, cum ar fi gestionarea deşeurilor, iar în acest caz, emisiile ajung aproape de zero.
Înainte de umplerea rezervorului, gazul natural este răcit la o temperatură de aproximativ -130 de grade Celsius. Prin urmare, volumul gazelor naturale este redus la 6%.
Înainte de injectarea în motor, LNG-ul revine în stare gazoasă printr-un schimbător de căldură.
Pionier al acestei tehnologii
Cunoscut pentru investițiile sale în cercetarea și dezvoltarea propulsiilor alternative, mai ales a celor pe gaz natural (LNG și CNG), IVECO pare să fi luat o opțiune serioasă pe piață din acest punct de vedere.
Acest lucru este confirmat și de cele peste 1000 de camioane IVECO Stralis NP livrate până în prezent, jumătate din totalul de 2000 vândute la nivel european, în ciuda faptului că reţeaua de staţii de alimentare cu LNG este încă subdimensionată.