
Jacky Perrenot a primit primul camion electric MAN eTGX dintr-o comandă de peste 100 de unități. Modelul oferă până la 500 km autonomie și încărcare rapidă MCS.
Pe 3 aprilie 2025, Jacky Perrenot a primit oficial primul camion electric MAN eTGX, în cadrul unei ceremonii de predare a cheii care a avut loc la Centrul de Service MAN din Lyon.
Livrarea marchează debutul unei tranziții importante către electromobilitate pentru una dintre cele mai importante companii de logistică din Franța.
Cu sediul în Saint-Donat-sur-l’Herbasse, Franța, Jacky Perrenot a comandat în total peste 100 de camioane electrice MAN eTGX și eTGS, din care 40 de unități reprezintă comenzi ferme (35 de capete tractor și 5 autoșasiuri), iar 60 sunt opționale.
Această colaborare consolidează poziția MAN pe segmentul vehiculelor comerciale electrice și evidențiază încrederea pe care Jacky Perrenot o are în noile modele electrice ale constructorului german.
Contribuție la decarbonizarea transportului de marfă în Franța
Prin această livrare, MAN Truck & Bus își reconfirmă angajamentul de a reduce amprenta de carbon atât proprie, cât și a clienților săi, accelerând tranziția către un transport rutier sustenabil.
Parteneriatul cu Jacky Perrenot dovedește că noile camioane electrice MAN răspund cerințelor riguroase ale unui jucător de top din logistică, contribuind totodată la obiectivele de mediu ale Franței.
Camioanele electrice MAN din seria pre-producție au parcurs deja 800.000 km
Primul eTGX livrat companiei franceze face parte dintr-o serie pre-producție de 200 de unități fabricate în 2024, dedicate operatorilor care au dorit să adopte electromobilitatea din timp.
Până în prezent, aceste camioane sunt deja în operare în Germania, Austria, Belgia și Olanda, acumulând aproximativ 800.000 de kilometri în condiții reale de trafic, inclusiv pe timp de iarnă.
Datele colectate indică o consum mediu de energie de doar 104 kWh/100 km, un rezultat excelent care susține viabilitatea economică și ecologică a propulsiei electrice în transportul de marfă.
MAN eTGX: Inovație tehnologică și autonomie de până la 500 km
Noul MAN eTGX ultra low-liner se remarcă printr-o înălțime de cuplare de doar 950 mm, un ampatament scurt de 3,75 metri și capacitate completă a bateriei, oferind o autonomie de circa 500 km.
Datorită sistemului modular de baterii, disponibil cu patru, cinci sau șase pachete, camionul poate fi configurat în funcție de cerințele fiecărei aplicații.
În plus față de tehnologia de încărcare standard CCS (până la 375 kW), este disponibil și cu noul standard MCS, care permite inițial o încărcare rapidă de până la 750 kW, urmând ca în viitor să suporte până la 1 megawatt de putere de încărcare – ideal pentru reîncărcări rapide în timpul pauzelor de conducere.