Jeroen Lagarde: “Pentru MAN, piața din România este una importantă în regiune, deoarece are mult potențial”

Jeroen Lagarde: “Pentru MAN, piața din România este una importantă în regiune, deoarece are mult potențial”
infotrucker.ro a discutat cu Jeroen Lagarde, vice președinte al importatorilor din Europa Centrală și CIS, despre piața de camioane din România, dar și cum ar putea fi afectate vânzările în Europa de Pachetul de Mobilitate și Brexit.

Motivul pentru care MAN nu este prezent direct în unele țări din Europa, cum este și cazul României, are legătura cu istoria și nicidecum cu faptul că aceste piețe n-ar fi interesante sau importante.

Jeroen Lagarde: “Pentru MAN, piața din România este una importantă în regiune, deoarece are mult potențial”

Mai exact, momentul în care MAN a decis să devină o marcă internațională ar fi însemnat o investiție uriașă din partea producătorului german – deoarece competiția sa erau deja acolo – astfel că, pentru a recupera acest ecart pe piață a căutat parteneri (importatori) care să-i reprezinte interesele, așa cum o face MHS Truck & Bus Group în România, cel mai bine cotat importator din regiune țării noastre.

Deoarece este considerată una din piețele importante din Europa de Est, am fost curioși să aflăm cum a performat pentru MAN piața românească de camioane în ultimii cinci ani.

“Pentru MAN, piața din România este una extrem de importantă în regiune, deoarece face volume semnificative”, spune Jeroen Lagarde.

Conform șefului importatorilor pentru Europa Centrală și CIS, începând cu 2012 și până în 2016, MAN a înregistrat creșteri de piață în regiune. “În această perioadă am reușit să vindem aproape 10.000 de unități. În pofida acestor cifre, în România, vânzările MAN au scăzut cu 25% ajungând la aproximativ 600 de unități vândute, anual, dacă îmi aduc aminte bine”, spune Lagarde.

În 2017, importatorul MAN din România – MHS Truck & Bus Group – a reușit să obțină cea mai bună performanță a sa din ultimii trei ani, înregistrând un total de 1.178 de unități vândute, ceea ce a reprezintat o cotă de piață de 17%. Acest lucru a fost confirmat și de Lagarde, care a spus că “în 2017, MAN a înregistrat o creștere pe piață din România de 40%.”

Jeroen Lagarde: “Pentru MAN, piața din România este una importantă în regiune, deoarece are mult potențial”

MAN va încheia 2018 cu o cotă de piață de 19% în zona importatorilor din care face parte și România, ceea ce ar reprezenta undeva la 8.000 – 9.000 de unități.

“Vânzările totale în zona importatorilor sunt în creștere”, spune Lagarde.

Dacă analizăm întreaga piața europeană, vom observa că aceasta este în al patrulea an consecutiv de creștere, chiar dacă 2018 a întregistrat o creștere de doar cu 2 – 3%, comparativ cu 2017. Ceea ce o face o piață stabilă la nivel înalt.

VEZI ȘI: Gama MAN XLION este amestecul perfect între rațional și emoțional

“Pentru mine toate piețele sunt importante, dar urmărind tendința de creștere, cred că rezultate bune vom avea în zona importatorilor din Europa de Vest, acolo unde întreaga piață este în creștere”, spune Lagarde.

În 2018, pe piețele din România, Bulgaria și, cred, Lituania, s-a simțit o anumită rezervă cauzată de noilor reglementări europene din industria de transport rutier, privind interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabina camionului.

Însă, pe cifre, Lagarde spune că “nu vede nicio rezervă a companiile de transport de pe aceste piețe”, ceea ce înseamnă că acestea au avut de muncă.

Evident, deficitul de șoferi profesioniști tot mai acut de pe piața europeană și reforma masivă a normelor Uniunii Europene care reglementează transportul rutier (Pachetul de Mobilitate), pot afecta pe viitor, pe anumite piețe, vânzările de camioane, spune Jeroen Lagarde.

“Am putea vedea o schimbare în toate părțile pieței. Deoarece, eu cred că dacă economia EU28, plus Norvegia și Elveția va crește, vom avea o creștere a inflație prețurilor, dar și o nevoie mai mare de transport. Astfel, dacă este un deficit de șoferi profesioniști, piața se va muta în zone unde aceștia sunt. Așadar, nu cred că va afecta vânzările globale în mod direct, ci doar anumite piețe”, explică Lagarde.

Lansarea van-ului TGE se lasă așteptată
Un alt subiect al discuției a fost despre lansarea van-ul TGE pe piața din România, în contextul în care clienții de pe piața locală sunt interesați de achiziția acestuia.

“Alături de MHS Truck & Bus Group lucrăm destul de intens la acest proiect. Avem câteva provocări de piață la care trebuie să găsim soluții, dar lansarea modelului TGE este în planul nostru comun.”

Se va lupta MAN TGE pe piață cu Volkswagen Crafter?

Jeroen Lagarde: “Pentru MAN, piața din România este una importantă în regiune, deoarece are mult potențial”

“Într-o oarecare măsură, da! Însă trebuie să vă întrebați cât de intensă va fi această luptă. Cred că cele două modele se adresează unor categorii de clienți diferiți. Comparativ cu Volkswagen, MAN aduce pe piață o categorie diferită de servicii post-vânzare dedicată clienților profesioniști. Practic, le punem la dispoziție aceleași servicii pe care le au și clienții de camioane”, spune Lagarde.

Cum va evolua piața europeană de camioane?
Brexit-ul, modificările legislative europene și lipsa șoferilor îi vor face clienții să fie mai conservatori în ceea ce privește achiziția, spune Lagarde.

VEZI ȘI: MAN va expune la IAA 2018 soluții de electromobilitate, digitalizare și vehicule autonome

“Nu spun că lucrurile vor încetini, dar unii clienți vor fi mai rezervați. Nimeni nu știe ce va aduce Brexit-ul, la fel cum nimeni nu știe ce pot aduce modificările legislative europene din industria de transport rutier. Nu sunt pesimist, dar am o predicție rezervată privind vânzările din 2019 și viitorul apropiat.”

Vom vedea o parte din noutăți MAN de la IAA 2018 în 2019 pe piața din România?
“Ceea ce ați văzut ca dezvoltare în 2018, respectiv în 2019, au adus sau vor aduce noutăți la interiorul cabinelor, care vor fi disponibile și pe piața din România. Deja clienții pot comanda camioanele cu noul interior, care vine cu îmbunătățiri majore la nivel de ergonomie și spațiu, iar îmbunătățirile nu se vor opri aici.

Este o schimbare mare, dar nu una esențială. Sunt de părere că de multe ori este bine să consolidezi ceea ce ai. Avem produse bune, fiabile și economice din punct de vedere al costurilor totale.

Jeroen Lagarde: “Pentru MAN, piața din România este una importantă în regiune, deoarece are mult potențial”

În ceea ce privește un nou design al camioanelor MAN, Jeroen Lagarde a confirmat că, “uneori, este important să adaugi și emoție, dar că trebuie să te concentrezi pe ceea ce-l interesează pe client.”

MAN spune că modelul 2018 și noutățile din 2019, vor aduce îmbunătățiri substanțiale la nivel de motoare, dată fiind noua legislație care intră în vigoare de la 1 ianuarie 2019. Astfel, vor fi lansate motoarele Euro VI Etapa D. În ceea ce privește dezvoltarea produselor în viitor, Jeroen Lagarde ne-a confirmat că MAN se concentrează și asupra dezvoltării de vehicule electrice.

Deși are o gamă completă de vehicule comerciale electrice (eTGE, eTGM și CitE), cu siguranță pe niciunul nu-l vom vedea prea curând pe drumurile din România.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.