Jost KKS, sistem automat de cuplare și decuplare a semiremorcii (VIDEO)
Producătorul de sisteme de cuplare Jost a lansat vânzările pentru KKS, un sistem automat de cuplare și decuplare a semiremorcii, fără ca șoferul să mai fie nevoit să coboare din cabină.
Jost a prezentat sistemul KSS de cuplare și decuplare a remorcilor la IAA 2018. Acum, acesta a intrat în producție, iar vânzările au început. Jost spune că avantajele acestui sistem sunt: o eficiență mai mare, confort și siguranță pentru șofer.
Sistemul Jost KKS este format dintr-o șa de cuplare cu blocare automată, un motor electric pentru plierea picioarelor de sprijin, un sistem automat de lubrefiere, senzori montați pe capul tractor și conectori mutați în spatele șeii. Șoferul poate controla acest sistem din interiorul cabinei cu ajutorul unei telecomenzi cu un mic afișaj.
La cuplare, șaua va bloca automat cuiul, sistemele electrice și pneumatice vor fi cuplate automat, iar motoarele electrice vor ridica picioarele de sprijin ale semiremorcii.
În plus, senzorii montați pe capul tractor vor anunța șoferul când ar trebui să oprească manevra de mers cu spatele și dacă este poziționat optim față de cuiul semiremorcii. Decuplarea se produce similar, dar în sens invers.
Jost estimează că această metodă este cu 50% mai rapidă decât soluția standard de cuplare și decuplare a semiremorcii. Astfel, KKS este un sistem recomandat în special companiilor care au vehicule pentru care sunt necesare frecvent astfel de operațiuni, dar și celor care vor să le ofere un plus de confort și siguranță șoferilor.
VEZI ȘI: Așa ar putea arăta noul DAF XF (schiță)
Sistemul va deschide noi posibilități și pentru dezvoltatorii de camioane fără șofer, oferind o soluție mult mai simplă decât brațul robotic prezentat recent de Gaussin.