GreenZoneIn Focus

Jumbo introduce un camion electric Scania 25 P în flotă

Lanțul de supermarketuri olandez Jumbo face un nou pas spre sustenabilitate și introduce în flotă un camion electric Scania 25 P.

Jumbo investește masiv pentru a face flota și mai sustenabilă, utilizând pentru distribuție din ce în ce mai mult camioane și autoutilitare hibride și electrice. În aceste condiții, introducerea în flota de transport a unui camion electric Scania 25 P a fost pasul logic.

„La Jumbo luăm în permanență măsuri pentru a deveni mai sustenabili. De asemenea, dorim să limităm pe cât posibil consumul de energie și emisiile în timpul transportului. De exemplu, prin încărcarea mai eficientă a camioanelor și prin planificarea mai inteligentă a rutelor”, spune Wilko Maas, manager de flotă Jumbo.

Camionul, care va fi utilizat pentru distribuția în centrul orașelor Arnhem, Nijmegen și Den Bosch, este echipat cu o dubă frigorifică Burgers Carrosserie (un jucător global cu o experiență de 97 de ani în construcția remorcilor Double Deck, platformelor și caroseriilor speciale), răcită de un agregat de frig complet electric de la Carrier, alimentat de la bateriile camionului prin intermediul unei prize de putere electrică (e-PTO). În acest fel, a fost creat un camion care poate funcționa complet fără emisii.

Suprastructura a fost proiectată cu trei zone de răcire obținute prin intermediul unor pereți mobili, pliabili longitudinal. Acest lucru sporește eficiența și face camionul foarte versatil.

De asemenea, suprastructura a fost echipată cu apărători de noroi din oțel inoxidabil. Platforma de marfă are uși spate din patru părți, astfel încât să se producă mai puține pierderi de răcire la încărcarea și descărcarea. În plus, camionul este echipat și cu lift hidraulic de 3000 kg.

Zonă cu emisii zero în centrul orașului

În contextul agendei de implementare a logisticii urbane (City Logistics), aproximativ 30 de orașe vor crea o zonă cu emisii zero în centrul lor până în 2025. Aceasta înseamnă că și camioanele din fluxul logistic al Jumbo trebuie să țină cont de acest lucru.

VEZI ȘI: Volta Trucks confirmă Paneltex ca furnizor de suprastructuri

Cu un camion hibrid Scania, flotele pot efectua operațiuni de transport economic utilizând propulsia cu motor Euro VI cu SCR, putând stabili cu ușurință prin funcția de geofencing în ce zonă camionul să ruleze în mod 100% electric.

Schimbare pentru șoferi

Vehiculele electrice înseamnă, de asemenea, o schimbare pentru șoferi. „Avem deja experiență în ceea ce privește conducerea electrică și hibridă, așa că șoferii noștri știu la ce să se aștepte. Odată ce cineva a condus în mod electric, nu prea vrea să se întoarcă la un camion diesel”, spune Maas.

Noul camion electric Scania cu baterii al Jumbo va funcționa în mai multe schimburi pe zi, șapte zile pe săptămână. Pentru aceasta, mai mulți șoferi primec o pregătire suplimentară pentru a putea conduce camionul. Pe lângă încărcarea la priză, șoferul poate, de asemenea, să recupereze energie prin reîncărcarea bateriilor în timpul frânării, la fel ca o mașină modernă de Formula 1.

„Acest lucru necesită un stil de conducere ușor modificat din partea șoferului, care, desigur, primește o bună instruire din partea Scania pentru a obține cele mai bune rezultate din vehicul”, explică Maas.

Cu peste 700 de supermarketuri în Olanda și Belgia, Jumbo este una dintre cele mai mari organizații de vânzare cu amănuntul din Țara Lalelelor. Compania, la fel ca și Scania, s-a angajat să respecte inițiativa Science Based Targets (Obiective bazate pe știință) ca bază pentru obiectivele sale climatice.

Din aceeași categorie...

Back to top button