Kamaz Master Team si-a prezentat noul camion de Dakar Rally

Kamaz Master Team si-a prezentat noul camion de Dakar Rally

In cadrul unui eveniment organizat la sfarsitul lunii iunie la fabrica sa din Tatarstan, Rusia, constructorul de camioane Kamaz, a prezentat in premiera absoluta noul camion dezvoltat pentru Dakar Rally.

Principala diferenta dintre vechea generatie si modelul proaspat lansat este la nivel de design, varianta pentru Dakar 2016 cu cabina retrasa, fiind foarte asemanator cu modelul Iveco PowerStar al echipei De Rooy/Loprais.

Este greu de spus ce i-a determinat pe rusi sa schimbe atat de radical designul, avand in vedere ca vechiul model a castigat ultimele editii ale Dakar, insa cu siguranta toata lumea va fii cu ochii pe Kamaz Master Team in 2016.

Kamaz Master Team si-a prezentat noul camion de Dakar Rally

Nu este un secret ca rusii de la Kamaz aveau in plan productia unui camion de competitie cu cabina retrasa, acest lucru fiind confirmat de Vladimir Chagin in cadrul unui interviu la inceputul anului in care afirma ca echipa va efectua o sesiune de teste cu un camion complet nou in aceasta vara.

Intrebarea fireasca care naste in capul oricarui fan al echipei Kamaz Master Team, este: De ce au pierdut rusii timp si resurse in dezvoltarea unui camion cu cabina retrasa atata timp cat modelul „standard” si-a demonstrat pe deplin calitatile in cadrul editiilor precedente de Dakar? Sa fie asta raspunsul rusilor vis-à-vis de noua echipa formata De Rooy/Loprais? Oficialii rusi sustin ca versiunea cu cabina retrasa este cel mai bun model produs pentru rally raid-uri.

In teorie, totul pare logic. Datorita retragerii cabinei spre in spate se obtine o distributie ideala greutatii, in consecinta, camionul ar trebui sa se deplaseze mai bine pe dunele de nisip. De asemenea, se constata un plus de confort pentru cei trei membri ai echipajului, stresul la care este supusa coloana vertebrala fiind cu mult diminuat datorita repozitiei scaunelor in spatele axei fata. Acest lucru va creste rezistenta si concentrarea echipajului, extrem de importante pe probele lungi ale rally raid-ului.

Primul test cu adevarat important pentru noile camioane ale Kamaz Mater Team are loc chiar in aceasta perioada in raliului de anduranta din Rusia. Inginerii Kamaz vor trage primele concluzii dupa parcurgerea etapei dintre Elista si Astrakhan.

Regulamentul tehnic al Dakar-ului nu-ti da foarte multe optiuni atunci cand vine vorba de design. Din acest motiv, noul Kamaz de Dakar seamana foarte mult cu Iveco PowerStar pilotat de De Rooy sau Tatra lui Loprais. Prezenta capotei este, evident, atipica pentru camioanele Kamaz de sosea, acest design fiind folosit pe versiunile militare ale rusilor.

Noutatile tehnice ale noul Kamaz
Cabina noului camion este o cooperare dintre germanii de la Daimler si rusi, astfel ca, omologarea tehnica va fi o simpla formalitate. De altfel, nici nu este foarte greu sa vezi ca design-ul cabinei aduce izbitor de mult cu cel al lui Mercedes-Benz Zetros. Noul camion al rusilor este construit pe sasiul 4326, folosit de Kamaz pe camioanele sale de curse dar si militare. In ceea ce priveste propulsoarele, rusii au renuntat pentru un an la motoarele de buldozer produse de Liebherr deoarece acestea n-au putut fi montate datorita noului design al capotei, astfel incat, au fost nevoiti sa recurga la o solutie de avarie, imprumutand propulsoare Caterpillar preparate de cehii de la Buggyra Racing Team.

In paralel, Kamaz dezvolta propriul sau motor in linie, astfel incat in cativa ani, camioanele vor folosi propulsoare proprii. In ceea ce priveste suspensiile, acestea au fost rigidizate iar garda la sol marita pentru o mai buna trecere peste obstacole. Preocuparea cea mai mare a inginerilor Kamaz a ramas si ramane racirea motorului. Trecerea la modelul cu cabina retrasa, i-a fortat pe rusi sa abandoneze sistem separat de racire cu racitoare de aer pe laterale si radiator de apa frontal. Acum totul este compact, astfel incat, daca este necesar, va trebui sa rezolve intreaga problema cu supraincalzirea.

In concluzie, noul camion lansat de rusi poate fi o incununare a tuturor informatiilor culese in toti acesti ani de munca in raliul Dakar sau, poate fi camionul care va darama ceea ce au construit cu truda in toti acesti ani.

In orice caz, daca in 2016 nu vor iesi campioni, nu va fi nicio tragedie avand in vedere ca vorbim de un material nou de concurs.

Follow #infotrucker