“Kapotnik”, noul camion de Dakar al Kamaz Master Team

“Kapotnik”, noul camion al Kamaz Master Team dezvoltat pentru Dakar Rally, va debuta oficial într-o competiție internațională în cadrul Silk Way Rally 2016.
Kamaz, legendarul producător de camioane, a lansat oficial camionul care speră să aducă înapoi gloria echipei Red Bull și cea de-a 14-a victorie în cadrul ediției din 2017 a Dakar Rally, al cărui traseu va străbate cele mai neospitaliere terenuri din America de Sud.
Însă, înainte de a face călătoria peste Atlantic, noul camion al Kamaz Master Team își va face debutul internațional în cadrul Silk Way Rally 2016 într-o nouă uniformă în alb și negru. Astfel, începând din 8 iunie și până în 24 iunie echipa Kamaz Master Team va concura de la Moscova până la Beijing via Kazahstan, acoperind peste 10.000 km în 15 etape.
Competiția Silk Way Rally 2016 va fi cea mai mare provocare a echipei și cea mai bună oportunitate de a testa noua arma înainte de aventura din America de Sud din ianuarie 2017.
Spre deosebire de camioanele care au mai concurat în trecut în această competiție, noul camion al Kamaz Master Team este complet diferit, acesta având o cabină retrasă cu o capotă proeminentă, precum modelul Iveco Powerstar, montată pe șasiul Kamaz 4326. Aceste noutăți tehnice ale noului material de concurs al rusilor le permite să rămână la un nivel al înarmărilor cu tehnologii de ultimă oră, care caracterizează lupta stânsă la categoria camioane în cadrul curselor de anduranță, precum Dakar Rally.
“Acesta este un vehicul nou, care a fost construit anul trecut dar care am văzut că nu este pregătit încă pentru Dakar Rally și astfel n-am vrut să ne asumăm niciun risc”, spune Eduard Nikolaev, pilot al Kamaz Master Team.
Noul proiect de camion a fost dezvăluit pentru prima dată acum un an în uzinei kamaz din Tatarstan, Rusia. Deși inițial l-au dat ca participant în cadrul Dakar Rally 2016, rușii au amânat debutul său cu un an, astfel că, prima apariție publică s-a întâmplat recent la un rally raid din Rusia, Rally Raid Gold Cup din Kagan, Rusia.
Acestă întârziere de un an a debutului său are la bază dorința rușilor de a transforma noul lor material de concurs într-un camion câștigător, capabil de a face față celor mai vitrege condiții din cel mai dur raliu de anduranță din lume, Dakar Rally.
Noul camion își va face debutul alături de Eduard Nikolaev, de două ori câștigator al Dakar Rally cu Kamaz, și alte cinci podiumuri obținute în cadrul acestei competiții cu constructorul rus.
“În mod natural, primul lucru pe care îl puteți observa la aces camion este că arată diferit. Toate camioanele pe care le deținem au cabina peste motor și nu au capotă. Principalul motiv pentru care s-am optat pentru acest design a fost confortul echipajului. Dacă echipajul se simte confortabil, atunci acesta este în stare să conducă mai repede. În ediția din 2017 a Dakar Rally totul va fi despre viteză. Nu vor fi multe rute de condus pe teren accidentat și toate vehiculele noastre sunt în mare parte de teren. A trebuit să se adaptăm una și alta, pentru că ai nevoie de o configurație diferită de vehicul pentru un raliu rapid și tehnic ca aceasta. Așa că sperăm că acest nou camion ne va ajuta foarte mult”, mai spune Nikolaev.
Pentru debutul său în cadrul unei competiții majore, echipa Kamaz Master a decis să-i aplice noului camion un vizual diferit față de cel consacrat cu alb și albastru. Astfel, în cadrul Silk Way Rally 2016 noul camion al Kamaz Master Team cu bot lung va fi “îmbrăcat” cu o uniformă Red Bull “stealth” în alb și negru.
VEZI ȘI: DKV Euro Service, specialistul în taxe de drum
“De-a lungul istoriei noastre, echipa a căutat întotdeauna să vină cu camioanele cele mai bune, cele mai fiabile și competitive, care să îndeplinească cerințele în continuă schimbare ale acestui sport fascinant. Noi suntem acum la începutul unei noi ere în ceea ce privește camioanele de competiție: camioane cu cabină retrasă au demonstrat o serie de avantaje tehnice, iar un obiectiv important pentru noi în acest sezon este de a inova cât mai mult posibil. Avem mari speranțe pentru noul nostru camion, iar uniforma Red Bull “Stealth” este o demonstrație vizuală cât de mult am împins tehnologia de ultimă oră”, declară Vladimir Chagin, liderul echipei Kamaz Master Team.
În timp ce vehiculul este unul complet nou, performanța sa este una familiară. “Kapotnik”, așa cum a fost poreclit de echipa Kamaz Master, păstrează tracțiunea integrală consacrată în timp ce noul motor diesel de 12.5 litri de proveniență Liebherr propulsează camionul la viteze de până la 160 km/h, pe aproape orice suprafață. Conform oficialilor echipei, primul lucru pe care-l observi ca și pilot la noul camion este faptul că acesta rulează mult mai lin.
Datorită poziției sale retrase în spatele axei față, pilotul nu mai resimte șocurile direct în coloană ca în cazul camioanelor cu cabină peste motor. Șocul merge mai întâi în motor, și astfel se obține senzația că ești la bordul unui SUV mai mare. Acest lucru va crește rezistența și concentrarea echipajului, extrem de importante pe probele lungi din cadrul raliurilor de anduranță.
În burta fiarei a fost atașat un rezervor de 1000 de litri de combustibil, ceea ce îi permite să ruleze toată ziua – și o mare parte din noapte. Cei 980 de cai putere produși de motorul diesel sunt puși jos cu ajutorul unei transmisii ZF.
Lunile următoare vor fi cheie pentru echipa Kamaz Master, deoarece vor pune noul lor camion la test cu fiecare ocazie avută.