LogisticaTop News

Kombiverkehr a transportat 780.000 de unități intermodale și lansat de noi trenuri în 2024

Kombiverkehr a reușit să transporte 780.000 de unități intermodale în 2024 și să extindă rețeaua prin lansarea de noi trenuri către destinații cheie din Europa.

Într-un an marcat de a doua recesiune consecutivă în Germania, Kombiverkehr KG a înregistrat o ușoară scădere a volumului de transport, dar a reușit să mențină un nivel ridicat de operațiuni în ciuda provocărilor.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Operatorul din Frankfurt a transportat anul trecut aproximativ 780.000 de containere, semiremorci și caroserii interschimbabile, echivalentul a 1,5 milioane TEU, înregistrând o scădere de 5% față de anul anterior.

Din acest total, 180.000 de transporturi (-3%) au fost pe rețeaua națională, iar 600.000 (-6%) pe rețele internaționale. Utilizarea transportului feroviar ecologic a permis economisirea a 1,12 milioane de tone de CO2 comparativ cu transportul exclusiv rutier.

Lucrările de infrastructură afectează calitatea serviciilor și cresc costurile

Scăderea volumelor în transportul intermodal nu a fost o surpriză, ci o consecință directă a reducerii generale a cererii de transport de mărfuri. În plus, 10-15% dintre trenurile Kombiverkehr au fost anulate din cauza lucrărilor de infrastructură.

În Germania, unul dintre punctele critice a fost închiderea completă a liniei Riedbahn pentru lucrări de modernizare, ceea ce a afectat semnificativ rețeaua de transport combinat. La nivel internațional, ruta Salzburg-Villach a fost, de asemenea, afectată de șantiere, iar închiderea unor tronsoane importante a generat costuri suplimentare și o reducere a frecvenței curselor.

Extinderea rețelei de transport

În ciuda acestor provocări, Kombiverkehr a reușit să introducă noi conexiuni feroviare în 2024, consolidând coridoarele de transport cu Rotterdam, Spania și Scandinavia.

Printre cele mai importante lansări se numără rutele: Rotterdam – Köln-Eifeltor, cu trei curse dus-întors pe săptămână, Anvers – Irun (Spania), cu opt conexiuni săptămânale către Madrid, Duisburg – Hallsberg (Suedia), reactivarea conexiunii Lübeck – Verona, cu două curse dus-întors pe săptămână, și o altă conexiune către Verona prin Hamburg, cu trei curse săptămânale.

Un proiect de conversie a tracțiunii finalizat cu succes

Un alt obiectiv major atins în 2024 a fost reorganizarea tracțiunii ca urmare a unei proceduri UE împotriva Germaniei. Kombiverkehr a transferat o mare parte din operațiunile sale către alți operatori feroviari, reușind să finalizeze această schimbare în doar șase luni.

Tranziția a fost realizată fără perturbări majore, consolidând parteneriatele existente și stabilind noi colaborări.

Transportul combinat rămâne un vector de creștere

Conform unui studiu recent realizat de Biroul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM), transportul intermodal este o soluție eficientă pentru reducerea impactului asupra mediului și combaterea deficitului de șoferi.

Kombiverkehr a transportat 780.000 de unități intermodale și lansat de noi trenuri în 2024
Credit foto: Kombiverkehr KG

56% dintre companiile chestionate și-au crescut volumele de transport combinat în ultimii 10 ani, iar 77% dintre operatorii logistici consideră că ar putea transfera și mai multe mărfuri către rețeaua feroviară.

Nevoia de predictibilitate și sprijin financiar

Reabilitarea a 40 de tronsoane feroviare aglomerate va îmbunătăți eficiența rețelei pe termen lung. Totuși, operatorii intermodali solicită compensarea costurilor suplimentare generate de devierea trenurilor, așa cum se întâmplă în sectorul transportului de pasageri.

Din aceeași categorie...

Back to top button