Krone Box Liner eLTU 40 Light Traction, un șasiu portcontainer ultra ușor și flexibil

Lansat la începutul lui 2021, polivalentul șasiu portcontainer Krone Box Liner eLTU 40 Light Traction impresionează cu greutatea sa proprie de doar 4.2 tone, care-l propulsează în topul celor mai ușoare modele de pe piața din clasa sa.
Datorită creșterii economice actuale, transporturile globale de containere se confruntă cu o fază de boom fără precedent, astfel că, șasiurile universale pentru transportul de containere sunt tot mai cerute.
“În activitatea solicitantă a transportului de containere, fiecare minut contează. În mod ideal, șasiul trebuie să fie potrivit pentru toate tipurile de containerele, chiar și pentru cele grele de la 20′ la 45′. Cu Box Liner eLTU 40 Light Traction, clienții noștri sunt poziționați ideal în această piață exigentă”, spune Ulrich Josefowitsch, manager de produs Krone.
Greutatea proprie de doar 4.2 tone a fost obținută utilizând oțel de înaltă rezistență cu granulație fină S700 și un cadru optimizat cu ajutorul metodei elementelor finite (FEM). Krone nu a compromis robustețea, care a fost verificată de-a lungul mai multor luni în cicluri de testare dure.
Noul șasiu portcontainer este conceput să poată fi transformat rapid și ușor pentru a transporta unul sau două containere de 20′, un container de 40′ sau unul 45′ cu tunel lung.
VEZI ȘI: Krone și Trailer Dynamics au prezentat prototipul eTrailer
Grație ampatamentului scurt de 7.470 mm, chiar și containerele grele pot fi transportate cu un cap tractor cu două axe, în conformitate cu reglementările în vigoare, fără a supraîncărca axa motoare. În țările care permit greutăți totale mai mari, pot fi transportate chiar și containere de 40 de picioare sau 45 de picioare cu greutatea de 34 tone.
Opțional, Box Liner eLTU 40 poate fi echipat și pentru transportul de containere de 20 de picioare poziționat pe mijloc – inclusiv containere cisternă – precum și containere de 30′.
Cu Box Liner eLTU 40 Light Traction, Krone revoluționează piața șasiurilor portcontainer , deoarece oferă o alternativă unică la șasiu extensibil de la mijloc, mai utilizat datorită încărcării mai bune a axei motoare la transportul de containerele de 20′ pe spate.
Tracțiunea spate brevetată a noului Box Liner eLTU 40 Light Traction permite containerelor transportate pe spate să fie poziționate mai în față în comparație cu toate celelalte șasiuri portcontainer de pe piață, distanța de la centrul cuiului de asigurare din spate la centrul ultimei axe fiind de doar 565 mm.
Acest lucru se traduce printr-o încărcare semnificativ mai mare a axei motoare, fapt ce îmbunătățește tracțiunea și crește siguranță în timpul mersului. De altfel, măsurătorile arată că procentual sarcina pe axa motoare cu container de 20′ poziționat în spate este aproximativ aceeași cu cea a șasiului extensibil la mijloc.
Prin utilizarea opțională a unei extensii frontale (Box Liner eLTU 45) și a unei extensii spate cu lungimea de 2,6 metri (cu un ampatament de 7.470 mm) pot fi transportate inclusiv containere de 45′ cu tunel lung fără autorizație specială.
Datorită ampatamentului scurt, riscul supraîncărcării axei motoare cu containere grele de 45 de picioare este semnificativ mai mic decât în cazul șasiului obișnuit de 45′ cu ampatament de aproximativ 8 m.
Containerul de 45 de picioare poate fi, de asemenea, poziționat înainte și înapoi, cu noua dimensiune B permisă de 12.150 mm, astfel încât să existe puțin mai mult spațiu între cap tractor și remorcă pentru cabluri. În plus, containerul de 45 de picioare poate avea și colțuri drepte.
Blocurile optice spate sunt încastrate în grinda spate robustă și, astfel, acestea sunt protejate împotriva deteriorării în timpul manavrelor la rampă. O altă inovație practică este motorul pneumatic închis într-o carcasă rezistentă la apă sărată, o alternativă inteligentă la cilindrul pneumatic, care acționează segmentul extensibil spate.
În concluzie, datorită utilizării sale flexibile, Box Liner eLTU 40 Light Traction este o alternativă reală la șasiul portcontainer standard extensibil de la mijloc. În plus, greutatea proprie redusă permite economii de combustibil de aproximativ 0,5 l la 100 km parcursă în comparație cu un șasiu port-container clasic cu greutatea proprie de 5 tone.