La ce sunt buni profesioniștii în branșa șoferilor de camion?

La ce sunt buni profesioniștii în branșa șoferilor de camion?

Câteodată, mă întreb și eu asta, pe cuvânt, mai ales că a fi profesionist în această perioadă nu prea mai este un mod de viața, ci maxim un mod de a supraviețui.

La mare cautare în ultimii ani sunt “șoferii”, cei care funcționează perfect pe sistemul: „Da, șefu’! și “Am înțeles, sefu’!”. Pe de-o parte nu-i condam, căci vorba aceea, șefu’ bea, șefu’ plătește, șefu’… ați întețes ideea, sper.

Se preferă oamenii care au în comun cu branșa profesioniștilor doar categoriile de pe permis.

Într-adevăr, această specie în plina accesiune nu pune niciodata presiune pe management pentru oferirea unor condiții de muncă mai bune, nu are pretenții de a primi o salarizare mai mare pe criterii de performanță.

Aceștia sunt total anti condiții normale de muncă, fac orice ghidușie doar pentru a fi remarcat de superiori, însă costul unei „investiții” ieftine poate fi în scrut timp unul uriaș pentru companie.

Cei care sunt cu adevărat transportatori au înțeles în al 12-lea ceas că fără a crește și educa o echipă profesionistă nu vor avea mari profituri, însă cheia succesului într-o afacere de durată o reprezintă „investiția” în condiții de munca pentru angajații competenți.

Cu alte cuvinte, companiile de transport serioase au înțeles să nu pună pe primul lor clienții, ci angajații, căci dacă au grijă de ei, aceștia vor avea grijă de clienții companiei, cum ar spune Sir Richard Branson (cine nu-l cunoaște că dea o căutare pe Internet).

După ani buni în care transportatorii au ignorat efectiv tot ce înseamnă ideea de „șofer profesionist” – timp în care șoferii de camion serioși au preferat alternativa vestică, mult mai atractivă – încep să se trezească și să realizeze că paguba adusă de varianta „low-cost” este mult mai mare decăt investiția ce putea fi facută pentru colaborarea cu un profesionist.

Are cineva un plan de măsuri pentru a readucerea în România adevărații profesioniști? Gândește cineva în sensul acesta? Sau maximul asociațiilor patronale este să emită scrisori și comunicate în care să se plangă de protecționismul exagerat și abuzurile făcute de vesticii dezlănțuiți.

Se arunca pe piață alternative exotice de angajați. OK! Cred că n-ați învațat nimic, dacă considerați că varianta „low low-cost” este alternativa corectă.

Ar mai fi un aspect. Ar fi șoferii profesioniști plecați în vest dispuși să se întoarcă? Îmi este frică că această migrare a fost ireversibilă.

Totuși, unii dintre ei, probabil, își doresc să se întoarcă, dar nu în condițiile și salarizarea actuală.

Uniunile patronale ar trebui să profite de faptul că Europa a declarat război companiilor de tip “letterbox” și astfel să atragă spre firme românești pe cei care au în acest moment contracte cu firme din Austria, Franța, Italia sau Polonia.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz Actros 2017, mai economic cu până la 6.5 procente

Și, vă mai dau un pont, gratis, firme cu filiale în Slovacia, Bulgaria și chiar Polonia se cam „clatină”, unele sunt chiar în cădere liberă.

Consider că este cel mai bun moment pentru uniunile patronale să ajute efectiv companiile românești în lupta cu aceste “cutiuțe poștale”.

Oare se dorește asta? Aveti vreun plan de măsuri în acest sens?

Sincer, nu cred! Este păcat ca profesioniștii aflați în situația de a lucra pentru „letterbox-uri” ce probabil vor disparea în viitorul apropiat, să urmeze calea contractelor vestice.

Dacă așteptați să fiți rugați să-i plătiți cu salariul minim și diurnă de 35 euro/zi, vă recomand călduros să nu mai visați.

Categoria despre care vorbesc probabil va căuta alternative, dar ar fi păcat să nu profitați de situație, ar fi păcat ca aceștia să părăsească de tot România, asta doar pentru că marea majoritate a firmelor de transport românești caută forță de muncă ieftină, care nu produce cât păgubește.

Ieșiti din bula aia din care trăiți și profitați de situatie, aratați că aveți viziune.

Stergeți-vă lacrimile și nu mai acceptați să fiți “violați” zilnic doar pentru că nu aveți competența necesară pe „teren”. Competență există, însă aceasta costă.

Eu v-am dat un pont. Probabil sună hilar pentru cei cu putere mare financiara să primeasca „sfaturi” de la un simplu șofer de camion.

Însă, după ultimele acțiuni “coerente” pe care le-ați avut, sigur nu vă strică.

Oamenii competenți lucrează în medii profesioniste. Oferiți un mediul de genul acesta și flotele probabil vor înflori în curând, cu toate “piedicile” Bruxelles-ului.

Lasați aroganța și creați-vă echipe competente, apoi în timp comunicatele în care se cere ajutor Președintelui României sau altor instituții nu vor mai fi necesare. Sau, nu vă lasă rechinii din interior?

În curând, profesioniști din domeniu vor avea de luat o decizie.

Fiți voi cu un pas înaintea vesticilor și faceți niste oferte atragatoare. Asta pentru ca deja e minutul 85 și nu cred că vor exista prelungiri.

Alternativa românească trebuie să arate mai bine decât contractul vestic, asta pentru că încă sunt oameni care nu vor să se mute definitiv în vest. Doar să vreți să vedeți asta și să profitați de șansa oferită.

Segmentul de oameni descris de mine este unul numeros, așa că jos servețelele și încercați să aduceți oamenii acasă, chiar dacă niciodată salarizarea și condițiile oferite de voi nu vor fi unele vestice.

Măcar să se vadă că încercați!

Inteligența nu omoară pe nimeni, aroganța și zgarcenia uneori da.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Dinu cristian

    24/06/2017 at 8:13 AM

    În momentul de față,cu masurile luate chiar se caută oprirea șoferilor în vest.după decizia nemților cu acest 45,observ anunțuri angajam sofer de tir contract pe germania,asigurări plătite salariul 2500-2700 și +cazare.deja ăsta se încearcă aducerea a cât mai mulți șoferi în vest.iar dacă Franța cu acest nou președinte o sa pună bete în roate firmelor romanesti,putem deja sa căutăm aternative.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.