Laboratorul de transport Scania funcționează fără carburanți fosili

Laboratorul de transport Scania funcționează fără carburanți fosili

Scania demonstrează că actualele tehnologii disponibile în piață pot reduce cu până la 95% emisiile de carbon ale unei flote.


Producătorul suedez a ales să demonstreze acest lucru în intern, în cadrul laboratorului de transport Scania.

Acest sistem al nordicilor include 45 de camioane și autocare (14 exemplare cap-tractor), iar din 2018 motoarele integrate funcționează cu motorină sintetică obținută din surse regenerabile (motorină HVO).

Nordicii spun că nu au reușit să ajungă la un procent de 100% din pricina lipsei acestui tip de motorină în afara Suediei. Astfel, camioanele sau autocarele din cadrul laboratorului de transport Scania care sunt nevoite să iasă în afara Suediei au alimentat, în continuare, cu motorină obținută din combustili fosili.

Dorința Scania de a oferi tehnologii alternative s-a născut în 2008 atunci când suedezii au dezvoltat o divizie specială. În primii cinci ani de la înființarea, această divizie a reușit să vină cu soluții care au redus consumul de carburant cu 20%/tonă, iar emisiile de carbon cu 50%/tonă.

„Să practici ceea ce propovăduiești. Nu le putem cere clienților și industriei, în general, să facă ceva ce noi nu suntem dispuși să facem”, a declarat Jan Björklund, directorul laboratorului de transport Scania.

Altfel spus, oficialii Scania vor să dea un exemplu prin utilizarea în intern a tehnologiilor gândite pentru a reduce amprenta de CO2.

În fiecare zi, camioanele Scania care fac parte din acest laborator de transport parcurg drumul dintre Södertälje, Suedeia și Zwolle, Olanda.

Pe parcursul anului, fiecare camion/cap-tractor parcurge aproximativ 400.000 de kilometri. Iar prin utilizarea tehnologiilor care pot rula cu motorină HVO, suedezii reușesc nu doar să testeze ceea ce dezvoltă, dar și să scadă masiv emisiile de CO2 și consumul de carburant al flotei.

„Planificarea traseului și training al șoferului. Am învâtat de-a lungul timpului că aceste lucruri contează enorm. Spre exemplu, o reducere a vitezei de la 90 km/h la 80 km/h în cazul curselor de lungă durată o să scadă consumul de carburant cu 10%, iar timpul de operare o să crească doar cu un procent”, a completat oficialul Scania.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.