LBT solicitră crearea unui registru electronic european pentru transportul rutier de mărfuri

LBT solicitră crearea unui registru electronic european pentru transportul rutier de mărfuri

Asociația bavareză a companiilor de transport și logistică LBT solicită intensificarea controalelor, precum și inființarea unui registru electronic european pentru transportul rutier de mărfuri.

În urma acțiunilor de control coordanate între poliția din Bavaria, BAG și Vamă, Asociația bavareză a companiilor de transport și logistică LBT a solicitat o intensificare a acestor controale. Pe de altă parte a precizat că, în actualul context european, este extrem de dificil de controlat și mai ales de sancționat ceea ce se întâmplă în traficul rutier de mărfuri.

LBT spune că unul din punctele care trebuiesc adaptate în legislația comună din Uniunea Europeană este cel legat de păstrarea unei distanțe minime între vehicule, una din cauza multor accidente în care sunt implicate camioane. În prezent, legislația europeană nu este foarte clară referitoare la acest punct.

Astfel, dacă un șofer care a fost depistat prin intermediul măsurătorilor electronice că nu a păstrat distanța minimă legală este foarte greu de sancționat dacă nu este oprit imediat de un echipaj de poliție.

Comunicarea între organele de control din țările UE este deficitară și există o serie de proceduri care fac ca sancționarea să fie aproape imposibilă în aceste condiții.

Același lucru se întâmplă și în cazul depășirilor în zone interzise.

LBT solicitră crearea unui registru electronic european pentru transportul rutier de mărfuri

Chiar dacă există material video, șoferii străini cu camioane înmatriculate în alte țări decât Germania sunt aproape imposibil de sanționat dacă nu sunt opriți imediat în trafic. Legislația germană permite identificarea șoferului în cauză și sancționarea acestuia chiar dacă nu a fost oprit în trafic, în schimb legislația din anumite țări din UE nu este unitară în acest sens.

VEZI ȘI: RIO digitalizează operațiunile logistice ale concernului Volkswagen

Aceeași problemă se pune și în cazul abaterilor de la perioadele de repaus și odihnă. În mod normal, datele pot fi citite electronic din mers, dar lipsa unei legislații internaționale comune în ceea ce privește sancționarea face dificil acest lucru dacă șoferul nu este oprit în trafic.

LBT solicitră crearea unui registru electronic european pentru transportul rutier de mărfuri

Astfel, reprezentanții LBT solicită punerea la punct a unui registru electronic european în care fiecare transport să fie înregistrat în timp real, acesta putând fi controlat imediat. Iar până atunci a solicitat ca poliția bavareză, împreună cu BAG și Vama să programeze controale mult mai frecvente pentru a reduce numărul de incidente în trafic.

De asemenea, LBT a cerut autorităților din Bavaria să aloce mai multe fonduri pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere, în special pentru construcția de noi locuri de parcare pentru camioane pe autostrăzi.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.