
Începând cu această vară, primul eActros 600 intrat în exploatare comercială în Italia va livra produse către magazinele Lidl din regiunile Trentino-Alto Adige și zona Lacului Garda.
Într-un pas important pentru mobilitatea sustenabilă din Italia, Lidl devine primul lanț de retail care adoptă noul Mercedes-Benz eActros 600 în operațiunile sale logistice, livrat oficial de Daimler Truck Italia către compania LC3 Trasporti.
Camionul electric de cursă lungă este configurat cu o semiremorcă frigorifică răcită cu azot, concepută special pentru transportul mărfurilor sensibile la temperatură, rezultând o soluție complet electrică și fără emisii de CO2.
Întregul ansamblu rutier a fost personalizat cu o grafică dedicată, reflectând colaborarea strategică dintre Lidl Italia, LC3 Trasporti și Daimler Truck Italia.
Prin această inițiativă, Lidl nu doar își reduce semnificativ amprenta de carbon, ci și setează un nou reper în domeniul transportului frigorific sustenabil.
LC3 Trasporti pariază pe electrificare totală în transportul de marfă
Recunoscută în Europa pentru angajamentul său în favoarea logisticii ecologice, operatorul italian de transport nu se oprește la un singur camion electric. Acesta a comandat un total de 30 de unități eActros 600, consolidându-și statutul de pionier al electrificării în segmentul transportului pe distanțe lungi.
Achiziția a fost intermediată de dealerul Rossi Veicoli, cu sprijinul Daimler Truck Italia, într-o mișcare ce ar putea deveni un etalon pentru flotele din întreaga Europă.
Performanțe reale pentru un camion electric de 40 de tone
Cu o capacitate totală instalată de 621 kWh și autonomie de până la 500 km fără încărcare intermediară, eActros 600 este proiectat pentru a susține nevoile reale ale transportului de marfă. Autonomia a fost validată intern, cu un cap tractor 4×2 și masă totală de 40 tone, în condiții de temperatură de 20°C.
În practică, această autonomie poate crește semnificativ în funcție de profilul traseului și stilul de condus.
Mai mult, datorită posibilității de încărcare în timpul pauzelor legale ale șoferilor, camionul poate atinge peste 1.000 km pe zi în regim de operare real, condiționat de infrastructura de încărcare disponibilă.
Camionul este echipat cu baterii LFP (litiu-fier-fosfat), recunoscute pentru durata lungă de viață și stabilitatea termică. Tehnologia LFP permite utilizarea a peste 95% din capacitatea instalată, sporind eficiența energetică a fiecărei curse.