Liberalii germani spun că nu este necesară ridicarea restricțiilor de cabotaj în Germania

Liberalii germani spun că nu este necesară ridicarea restricțiilor de cabotaj în Germania
Liberalii germani susțin că nu este necesară ridicarea restricțiilor de cabotaj în Germania, în vigoare din 2010, chiar dacă transportul de mărfuri este grav afectat de criza COVID-19.

Partidului Liber Democrat (FPD), cea de-a doua forță politică din Germania, îi solicită ministrului transporturilor din această țară să nu ridice restricțiile de cabotaj.

Liberalii germani spun că nu este necesară ridicarea restricțiilor de cabotaj în Germania

Reprezentanții FPD atrag atenția că Germania are în prezent o capacitate suficientă pentru a rezolva intern toate problemele, mai ales că transportul în sectorul automotive a înregistrat scăderi foarte mari.

De asemenea, liberarii germani spun că ar trebuie ca în acest moment companiile de transport care au rămas fără clienți, din cauza epidemiei de coronavirus, să preia din necesarul existent și să nu se apeleze la companii externe.

Planurile actuale ale Ministerului Transporturilor (BMVI) prevăd ridicarea unor restricții privind cabotajul până pe 30 septembrie, dar și a altor restricții legate de transportul rutier de mărfuri. O serie de companii din industrie au criticat aceste măsuri, spunând că este nevoie de un plan strategic care să ajute companiile naționale.

FPD spune că o prioritate ar fi stabilirea centrelor regionale de coordonare a activității, așa cum au propus cei de la BGL, unde să se centralizeze necesarul de transport și să fie contractate companii locale pentru rezolvarea situației.

De asemenea, ținând cont de importanța uriașă pe care o au transporturile în acest moment, cei de la FDP au cerut ministrului transporturilor să se asigure că toate service-urile rămân deschise și că există un flux continuu de aprovizionare cu piese de schimb, pneuri și alte lucruri necesare ca industria transporturilor să rămână funcțională.

VEZI ȘI: Comisia Europeană cere desemnarea urgentă a punctelor de frontieră cu ”benzi verzi” pentru transportul de mărfuri

Cei de la FDP au mai spus că este foarte important să se înțeleagă că ridicarea restricțiilor legate de timpii de condus este valabilă doar pentru cei care transportă bunuri indispensabile în această perioadă și că nu poate fi aplicată pe tot segmentul industriei de transporturi pentru că siguranța rutieră este un factor care nu se poate negocia.

De asemenea, au cerut înăsprirea controalelor în hub-urile logistice de unde vin semnale că nu se respectă prevederile legate de igienă și siguranța șoferilor, dar și a celor care lucrează acolo.

În plus, se cere și verificarea companiilor care exploatează această situație și cresc prețurile, pun presiune pe companiile de logistică și clienți sau care nu plătesc orele suplimentare pentru șoferii care lucrează în plus.

Ministrul transporturilor a anunțat că se derulează mai multe controale și că toate companiile care încalcă prevederile și care vor să profite de situație vor fi sancționate, până la anularea licenție de transport în funcție de gravitate, și că numele acestora vor fi făcute public.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.