Patronate și sindicateȘtiri

Licitația pentru transportul public din Bârlad miroase a DNA

FORT a sesizat încă din decembrie problemele licitației de la Bârlad, la fel cum a întreprins și la Iași, unde firma “de casă” a fost avantajată de către Consiliul Local Iași și v-a semnala orice problema apărută la nivelul administrațiilor locale din țară.

Asociația a aratat faptul că licitația este organizată atipic, fapt ce tinde să demonstreze favorizarea unei anumite intreprinderi de transport deoarec această licitație nu a fost facută publică cu un an înainte. Caietul de sarcini nu a fost făcut în termenii legali împiedicând cu siguranță ca și alți operatori de tranport sau asociații ale operatorilor de transport să poată licita acest serviciu de transport. Multe din condițiile din caietul de sarcini sunt “croite” aberant pentru a ține departe de licitație alte firme de profil. De asemenea, nu există la bază un studiu de mobilitate iar liciația încalcă prevederile legale în de Legea 51 și Legea 92.

[pullquote align=”full” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]În momentul în care am observat ca licitația merge mai departe fara a se tine cont de parerile noastre am decis sa o blocam cu ajutorul Asociatiei Transportatorilor Rutieri de persoane din judetul Vaslui, afiliata la FORT.[/pullquote]

Acest blocaj nu dorește să avatajeze un transportator ci trebuie să scoată la lumină cu adevarat vinovații care au încercat în secret să organizeze o licitație trucată. FORT afirmă că nu are niciun interes asupra niciunui transportator care s-a pregătit pentru această licitație.

Licitația pentru transportul public din Bârlad miroase a DNA

Reprezentanții FORT au indici cum că la intervenția filialei sale din zonă licitația s-ar fi amânat oricum până la momentul negocierii directe pentru a putea să favorizeze “firma” de casa.

FORT a înteles că anumită  firma de transport, a apărut în presă prezentandu-și investiția și experiența în domeniul transporturilor de persoane.

În loc să acuze Asociata Transportatorilor Rutieri de persoane din Vaslui, ca ar sta în spatele firmei “de casă”, cei ce acuza blocajul ar fi trebuit să obțină informații atunci când FORT a semnalat problemele licitației de la Bârlad să facă front comun cu acțiunea asociației din Vaslui pentru a opri modul ilegal de a pune mâna pe transportul local din Barlad cu marele concurs al Consiliului Municipiului Barlad.

Din punctul de vedere al FORT acuzele vin din partea unei companii de transport, victimă a faptului că licitația de la Barlad nu s-a organizat în termenii legali.

FORT propune transparenta totală, un studiu de mobilitate făcut de specialisti in domeniu, un caiet de sarcini care conțină termeni clari ai investiției și a perioadei contractuale.

FORT solicită criterii legale care să nu excludă pe nimeni dornic să investească în transportul local de persoane. Ce s-ar întâmpla dacă 10 firme de transport ar cumpăra 20 de autobuze/microbuze noi și ar angaja cu toții cei 39 de conducatori auto, toți din Bârlad? Ce criterii de departajare s-ar face? Ce facem cu cei care investesc și pierd licitația? De ce nu vedem în caietul de sarcini impunerea clară a unor sisteme inteligente de taxare, de abonamente care ar avea cu siguranță, un impact pozitiv asupra bugetului Primariei Bârlad, fără a mai exista suspiciuni ale decontărilor pe care firma “de casa” le-a avut mereu din bugetul Primarie?

FORT nu dorește să favorizeze pe nimeni, ci insistă pe aplicarea corecta a legii, evitand astfel situația dramatică ca orașul Bârlad să ramană fara transport local în cazul în care instanta ar decide ulterior că licitația a fost fraudată.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button