
Lidl vrea ca până la finalului lui 2020 să ajungă la o flotă de 100 de camioane cu LNG în cadrul lanțului de aprovizionare din Germania.
Având ca obiectiv reducerea emisiilor de noxe din cadrul activităților sale de transport, dar și de a contribui la dezvoltarea unei rețele de puncte de alimentare cu LNG, Lidl va testa, alături de companiile de transport partenere, mai multe camioane cu LNG.
În prezent, flota de test este formată din 30 de camioane cu LNG, însă, Lidl are în plan s-o extindă la 100 de unități până la finalul anului 2020.
Acestea vor fi folosite pentru transportul de mărfuri, în Germania, între cele 3.200 de locații ale discounter-ului german.
Lidl pune un accent din ce în ce mai mare pe protecția mediului și promovarea mobilității cu emisii reduse pentru a contribui la respectarea noilor acorduri de mediu.
Gazul natural lichefiat produce cu până la 90% mai puține noxe, comparativ cu dieselul, iar asta poate fi o soluție în zonele foarte poluate. În plus, cu o autonomie de aproximativ 1.400 de kilometri se pot aproviziona până la 9 locații Lidl pe zi.
VEZI ȘI: Darzal Komerc din Serbia operează 30 de camioane Scania CNG
În afară de camioanele cu LNG, Lidl mai testează două tehnologii alternative în cadrul lanțului de aprovizionare.
În Berlin, compania folosește un camion electric care face trei transporturi în fiecare zi, folosind doar curent din surse regenerabile.
De asemenea, Lidl s-a implicat și în proiectul de pe A1 unde pe o rută de test de 5.5 km se vor folosi camioane hibride cu pantofgraf.