Lipsa locurilor de parcare nu este doar o problemă de logistică, ci și una de siguranță rutieră

Lipsa locurilor de parcare nu este doar o problemă de logistică, ci și una de siguranță rutieră

Asociația germană de transport, logistică și managementul deșeurilor (BGL) trage din nou un semnal de alarmă pentru a evidenția problemele cauzate de lipsa locurilor de parcare pe autostrăzile din Germania.

Membri BGL au avut întâlnirea anuală pe 2019, iar principala problemă ridicată de companiile membre a fost legată de lipsa locurilor de parcare.

Astfel, conform ultimelor estimări este nevoie de peste 40.000 de locuri de parcare pe autostrăzile din Germania, iar toți membri asociației au fost conștienți că nu este o problemă care se poate rezolva de pe o zi pe alta doar de către autorități.

Primul semnal tras de BGL, privind lipsa locurilor de parcare, a fost în 2002 când a sesizat guvernului această problemă.

De atunci s-au făcut eforturi mari pentru a remedia deficitul, dar creșterea rapidă a sectorului de transport rutier de mărfuri a făcut ca niciodată numărul de locuri de parcare existent să poată fi corelat cu nevoile reale din trafic, iar acum diferența este uriașă.

Reprezentanții BGL spun că problema poate fi rezolvată doar dacă construcția de locuri de parcare va depăși în viteză creșterea ponderii transportului rutier de mărfuri, ceea ce este puțin probabil că se va întâmpla în următorii ani.

BGL spune că lipsa locurilor de parcare nu este doar o problemă de logistică, ci o problemă de siguranță rutieră și că este nevoie ca toți factorii implicați să vină cu soluții.

VEZI ȘI: Waberer’s încearcă să-și reducă costurile operaționale prin restructurarea flotei

În prezent se testează, pe unele segmente de autostradă, parcarea în coloană prin dezvoltarea unei benzi paralele cu șoseaua, dar nici doar o astfel de soluție nu este suficientă pentru a compensa necesarul.

În plus, la nivel național, autoritățile încearcă să găsească fonduri pentru companiile de transport și logistică care vor să-și pună la dispoziție propriile platforme pentru a permite și altor șoferi să parcheze acolo.

Astfel, guvernul vrea să ofere sume de bani companiilor pentru a dota aceste platforme cu condițiile necesare pentru șoferi (băi, dușuri, eventual camere de odihnă) și pentru a le introduce apoi într-o aplicație națională unde să fie accesibilă tuturor.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.