Lipsa locurilor de parcare pentru camioane a crescut numărului de accidente rutiere

Lipsa locurilor de parcare din Germania a dus la creșterea numărului de accidente

Lipsa locurilor de parcare pentru camioane de pe autostrăzile germane a devenit o problemă majoră, în special pentru siguranță rutieră.

Transportul rutier de mărfuri crește permanent, iar infrastructura, în special locurile de parcare pentru camioane, nu este pe măsură.

Numărul accidentelor mortale din cauza lipsei locurilor de parcare pentru camioane este în creștere, iar Johannes Witt, președintele asociației spațiilor de parcare, spune că în Germania este nevoie urgent de peste 30.000 de locuri de parcare.

Ministerul Transporturilor a declarat că din 2008 s-a investit mai mult de un miliard de euro pentru dezvoltarea locurilor de parcare pentru camioane, iar în 2019 și 2020 se vor investi alte 110 milioane de euro.

Johannes Witt spune că nu e suficient și chiar dacă sumele par mari nu se vor crea locurile de parcare necesare.

Polițiștii se confruntă în fiecare zi cu șoferii care parchează pe banda de acces în parcare, pe banda de ieșire sau chiar pe banda de urgență, dar aceștia nu au pur și simplu alte opțiuni. Și acest lucru este valabil în fiecare parcare.

Germania ar putea lua exemplu Austriei, unde ASFINAG se implică activ. În prezent, există 7000 de locuri de parcare pentru camioane, iar anul acesta și anul viitor vor mai fi finalizate încă 1100 de spații unde camioanele pot opri.

De altfel, ASFINAG va investi în 2020 suma de 100 de milioane de euro pentru asta.

VEZI ȘI: Amplă acțiune de control programată în septembrie pe cele mai importante autostrăzi germane

În plus, ASFINAG a digitalizat o mare parte din locurile de parcare și șoferii pot afla prin intermediul aplicațiilor mobile unde pot găsi un loc liber, ceea ce optimizează traficul și ajută șoferii să găsească rapid o soluție.

UE solicită încă din 2013 introducerea unor astfel de sisteme, dar în Germania situația este încă dramatică, reprezentanții Ministerului Transporturilor afirmând că nu există un plan național pentru așa ceva.

Lipsa locurilor de parcare a făcut ca firmele private să-și pună la dispoziție platformele logistice, contra cost evident, pentru șoferii care caută un loc de parcare. Astfel, compania poate rezerva un loc pentru șoferii săi și aceștia primesc informația prin SMS.

Autoritățile naționale vor prezenta la finalul acestui an date statistice care vor arăta care este situația reală a locurilor de parcare și mai ales date legate de numărul de accidente produse din această cauză.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Avatar

    dorel

    03/09/2019 at 6:53 PM

    Sant multe de criticat la adresa autoritatilor germane (politie ,BAG,zool)ar da amenzi din orice pozitie .Poi daca un conducator auto de camion ramane in stau fara program unde naiba sa se parcheze toate parcarile sant pline ,mai conduci 1,2 ore (ce faci depasesti si cele15 ore si ai programul normal de condus … degeaba scoti bon de tahogrf ca tot iei amenda.)

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.